بجنورد- متاسفانه چند سالی است که چهارشنبه سوری از آیین و آداب و رسوم خود فاصله گرفته، تا آنجا که هر زمان اسم چهارشنبه سوری را می شنویم ناخودآگاه صحنه های ناخوشایندی به ذهنمان خطور می کند در صورتی که واقعیت چهارشنبه سوری چیز دیگری است.

هنجارشکنان چهارشنبه سوری ایام نوروز را در بازداشتگاه به سر خواهند برد

به گزارش قدس آنلاین، چهارشنبه سوری در معنای واقعی یک جشن است که ایرانیان با پریدن از روی آتش این شب را جشن می گیرند اما عده ای با منفجر کردن مواد منفحره و محترقه حوادث جبران ناپذیری را به وجود می آورند، هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد در همین راستا گفتگویی با مسئولین مربوطه در راستای برنامه های پیشگیرانه داشتیم که از نظر می گذرد:

۲۰ گروه آتش نشان آماده باش هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد در این رابطه گفت: ۲۰ گروه آتش‌نشان ثابت و سیار درمجموع با ۹۳ نیرو در شب چهارشنبه آخر سال در بجنورد آماده‌باش هستند.

علی گودرزی اظهار داشت: این تعداد آتش‌نشان در مراکز اصلی و حساس شهر و مناطق تفریحی همچون پارک‌های ملی بابا امان و بش قارداش، جایگاه‌های سوخت و نقاط حاشیه‌ای شهر مستقر می‌شوند.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی از ظهر امروز تا صبح روز چهارشنبه آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث عملیات امدادرسانی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: از خانواده‌ها انتظار می‌رود در صورت امکان از منازل خارج نشوند و چنانچه به تفریح چهارشنبه آخر سال رفتند نکات لازم را رعایت کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: رفتار پرخطر سبب بروز حادثه می‌شود و انتظار می‌رود به احترام شهدای پلاسکو امسال و شهدای آتش‌نشان خانواده‌ها تفریحی بی‌خطر داشته باشند.

آمادگی پایگاه های اورژانس

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از آمادگی کامل همه پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در شب چهارشنبه آخر سال خبرداد.

دکتر تقی دولت آبادی گفت: در این شب تجهیزات ویژه برای درمان آسیب دیدگان احتمالی چهارشنبه سوری در مراکز فوریت های پزشکی ثابت و سیار تقویت شده است. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰ نفر بر اثر مواد محترقه دچار آسیب شدند، افزود: بیشترین مراجعات به اورژانس در سال گذشته مربوط به آسیب های چشمی و دست بوده است. 

وی یادآور شد: در شب چهارشنبه آخر سال برای جلوگیری از وقوع حوادث ناخوشایند نقش والدین در کنترل و نظارت بر فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱۹۶۱ کشف مواد محترقه

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی نیز گفت: چهارشنبه آخر امسال افرادی که بخواهند هنجار شکنی کنند از زمان دستگیری تا چهاردهم فروردین در بازداشت به سر خواهند برد.

سردار علیرضا مظاهری  با اشاره به آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروی انتظامی در چهارشنبه آخرسال اظهارداشت: در مراکز ومعابری که مردم بیشترین تردد را دارند نیروی انتظامی حضور بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح چهارشنبه آخر سال هزار و ۹۶۱ مواد محترقه در استان کشف شده که دراین رابطه ۲۹ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین خودروهایی که دراین روز برای مردم رعب وحشت ایجاد کنند  تا ۱۴ فروردین توقیف و بسته به نوع جرم برخورد قانونی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.