مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با همکاری آستان قدس رضوی نخستین فرود بالگرد هلال احمر را در پشت بام دارالشفاء با موفقیت انجام شد و با همکاری تولیت آستان قدس رضوی محل دیگری در صحن هدایت حرم مطهر رضوی در حال آماده سازی برای فرود بالگرد امدادی است.

۲ محل در حرم مطهر رضوی برای فرود بالگرد پیش بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: همه ساله اوج فعالیت‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به ویژه کلان‌شهر مشهد در ایام نوروز است و برای نوروز ۹۶ افزایش ۸ درصدی زائران خارجی و ۳۰ درصدی زائران خارجی را داشتیم و مجموعاً حضور بیش از ۶ میلیون زائر داخلی و خارجی در این ایام را پیش‌بینی کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های طرح نوروزی این نهاد امدادی، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۶۵ پایگاه در ۲۲ شعبه با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۴ دستگاه خودروی کمک‌دار، یک دستگاه بالگرد، ۲۷۴ نیروی نجاتگر نفر روز، ۱۸۴ نفر نیروی امدادگر و ۸۸ نفر پرسنل اداری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به‌صورت شبانه‌روز فعال هستند.

دکتر احمدی تصریح کرد: در طرح امداد و نجات وظیفه اسکان اولیه در راه ماندگان را داریم و طرح ملی ایمنی و سلامت هم در جهت اجرای کمپین سفر ایمن و سالم و نه به تصادفات جاده‌ای توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: ۱۹ خیمه نماز، ۱۲ تیم سحاب، همکاری هزار نیروی داوطلب افتخاری و ۱۰۰ ایستگاه سلامت از دیگر اقدامات طرح نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های شاخص طرح نوروزی، گفت: ۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۵۰ نیروی نجاتگر و امدادگر در برنامه‌های سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی حاضر هستند.

مدیرعامل هلال احمر استان گفت: طرح توزیع بسته‌های حمایتی و پوشاک با مشارکت داوطلبان را داریم که از ۲۲ بهمن ماه آغاز شده و تا شب عید ادامه دارد و بیش از هزار بسته اهدایی در آستانه سال نو به نیازمندان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پرستاران داوطلب در مشهد، قوچان، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در این ایام، افزود: هزار و ۲۰۰ آمبولانس در ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان در این ایام خدمت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: طرح خادم و خانواده هم از دهه فجر اجرا شده و به مدت پنج سال ادامه می‌یابد و در این ۱۵ آیتم افزایش ایمنی، آگاهی و مهارت به ۱۰۰ هزار خانواده ارائه می‌شود که متوسط هر سال ۲۰ هزار خانواده است.

وی تصریح کرد: میانگین شاخص ایمنی در برابر حادثه در استان ۹ و ۸ دهم درصد است و می‌خواهیم که این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم.

احمدی از آماده باش تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با همکاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور مشکل بودجه‌ای تاحدودی حل و نیازهای انبارها تامین شد و با مصوبه مجلس در بودجه ۹۶ بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی به تصویب رسید و کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی از ماده ۱۲ را داشتیم و سهم خراسان رضوی از این بودجه ۵۱ میلیارد تومان است.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ فروند بالگرد در استان فعال است و تا چند روز آینده ۳ بالگرد اضافه می‌شود تا امدادرسانی هوایی را با ۲۶ بالگرد داشته باشیم، هرچند که نیازمان تامین ۴۰ بالگرد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: ۵۰۰ نیروی عملیاتی واکنش سریع رونمایی شدند و در برنامه ششم توسعه ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی عملیاتی واکنش سریع به استان اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.