بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: برخوردهای سلیقه ای و تنگ نظری در حوزه فرهنگی و اجتماعی جامعه مردود است و باید اجازه داد امور فرهنگ بر بستر اجتماعی و تدریجی و با آرامش پیش برود.

برخورد سلیقه ای در حوزه فرهنگی و اجتماعی مردود است

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی ایرانی در نشست کارگاهی کارشناسان امور اجتماعی فرمانداری ها و بخشداری های استان ضمن رد برخورد دستوری و بخشنامه ای در حوزه فرهنگ و اجتماع تصریح کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه مهم و تاثیرگذاری است و اگر موانعی هست، باید با تدبیر آن را برطرف کرد.

وی با اشاره به پیشینه ۷ هزار سال تمدن فرهنگی ایران و فرهنگ اسلامی پس از آن خاطرنشان کرد: انقلاب ما هم انقلابی فرهنگی استو با این پیشینه و تمدن نباید درباره مسائل فرهنگی دینی نگرانی زیادی داشته باشیم ما ظرفیت غنی و عظیمی داریم باید در مقابل توطئه و شبیخون فرهنگی وحدت داشته باشیم و از ابزار نوین برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هویتی بویژه به جوانان توجه و برنامه داشته باشیماگر هم مسائلی هست، باید با ارائه راهکارهای کارشناسی برای آن ها چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: با تلاش های انجام شده طی سال های اخیر، کاهش تدریجی آسیب های اجتماعی را شاهد خواهیم بود اما باید با حمایت از برنامه های دولت در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری، آسیب های ناشی از معضل بیکاری در جامعه هم رو به کاستی برود.

دکتر ایرانی از کارشناسان حاضر در این نشست خواست در تبیین سیاست های راهبردی دولت یازدهم و شناساندن هر چه بیشتر خدمات گسترده دولت یازدهم در قبال اقشار مختلف کوشا باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت های نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن با قانون اساسی دیگر نظام های سیاسی دنیا، حضور دو بعد حمهوریت و اسلامیت به همراه یکدیگر را از اجمله وجوه تمایز این نظام دانست و گفت: فصل حقوق ملت در قانون اساسی و گنجانده شدن ۵۵ اصل در این خصوص که در دولت یازدهم به تدوین منشور حقوق شهروندی هم منجر شد، همگی برگرفته از حقوق اساسی موردتأکید دین مبین اسلام است و از منابع معتبر دینی مثل صحیفه سجادیه هم می توان حقوق اقشار مختلف جامعه و حقوق متقابل مردم و حکومت و حتی حقوق حیوانات را استخراج کرد که امروزه دنیای غرب به عنوان حقوق بشر و امثال آن مطرح می کند.

دکتر ایرانی یکی از مهم ترین این حقوق را حق انتخاب کردن و انتخاب شدن دانست و با اشاره به انتخابات اردیبهشت ماه آتی تصریح کرد: برای برگزاری سالم و قانونمند این انتخابات تمام مقدمات لازم در استان فراهم شده است و در راستای حداکثر اعتمادسازی حرکت می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی بهتر و اجرای سیاست های راهبردی دولت، در ساماندهی فعالیت های فرهنگی  اجتماعی توفیقات بیشتری حاصل و زمینه مشارکت مردم در تمام شئون اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.