اصفهان- مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اعزام ۵۰ کاروان سلامت به روستاهای محروم این استان خبر داد.

اعزام ۵۰ کاروان سلامت به روستاهای محروم استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن مؤمنی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰ کاروان پس از اعزام به روستاهای محروم، با مشارکت ۲۸۰ پزشک و پیراپزشک خدمات رایگان را به افراد بیمار در روستاها ارایه می کنند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به اقدامات این جمعیت در آستانه فرارسیدن ایام نوروز اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر این استان ۴۰ پایگاه ثابت امداد و نجات دارد که ۳۸ پایگاه آن در جاده ها و یک پایگاه در کوهستان مستقر شده و یک پایگاه نیز به صورت ساحلی می باشد.

وی ادامه داد: در نوروز امسال تعداد پایگاه های جمعیت هلال احمر استان اصفهان به ۴۳ پایگاه افزایش می یابد. که دو پایگاه توانا و یک پایگاه هوایی به پایگاه های گذشته اضافه خواهد شد.

مؤمنی تصریح کرد:در این پایگاه ها ۱۴۰۰ نجات گر داوطلب متخصص خدمت رسانی می کنند که توسط ۱۰۰ نفر از پرسنل پشتیبانی خواهند شد.

وی، کسب مقام نخست در فعالیت های جوانان در سطح کشور، رتبه اول، جام بشر دوستی، کسب عنوان رابط خبری برتر کشور، انتخاب دبیر مجمع کشوری اعضای جوانان هلال احمر را از جمله دستاوردهای جمعیت هلال احمر استان اصفهان در سال ۹۵ اعلام کرد.

وی اظهارکرد: در سال جاری ۳۳۵۸ مورد حادثه در سطح استان اصفهان شامل: آتش سوزی جنگل و مرتع، برف و کولاک، جاده ای، دریایی و ساحلی، ریزش آوار، زلزله، سیل و آبگرفتگی، خدمات شهری اتفاق افتاد که نیروهای هلال احمر با همکاری اورژانس اقدامات لازم را انجام دادند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان مجموع کل نجات یافته ها از حوادث یاد شده را ۳۳۴۰ نفر اعلام کردو گفت: میانگین زمان حضور امدادگران هلال احمر در صحنه عملیات های امدادی ۹ دقیقه و ۵۸ ثانیه بوده است.

وی ادامه داد: هلال احمر استان اصفهان در مباحث لجستیک و پشتیبانیاصفهان معمولاً پشتیبان دیگر استان ها است.

مؤمنی یادآور شد: هلال احمر نهادی عمومی است و شعار و هدف اولیه آن کمک رسانی به افراد آسیب دیده و آسیب پذیر است که این موضوع از ابتدا در دین اسلام  به آن توجه خاصی شده و با این تشکل به صورت رسمی در آمده است.

وی اضافه کرد: اولویت اول جمعیت هلال احمر در هر کشوری این است که با بهترین شکل و با بهترین امکانات و با یاری گرفتن از بهترین افراد به همه نیازمندان یاری رسانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.