فعال انگلیسی ضد صهیونیست و رییس گروه هوادار فلسطین به محض ورود به فرودگاه تل‌آویو، اخراج شد.

اسرائیل فعال انگلیسی حامی فلسطین را راه نداد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک فعال انگلیسی هوادار فلسطین روز یکشنبه به محض ورود به فرودگاه تل‌آویو، از فلسطین اشغالی اخراج شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «هیو لننیگ» رییس گروه «همبستگی با فلسطین» در انگلیس بعد از تصویب قانونی مبنی بر ممنوعیت ورود خارجیان حامی جنبش تحریم اسرائیل و مخالف داد و ستد با آن، از ورود به فلسطین اشغالی منع شد.

گروه همبستگی فلسطین نیز به دنبال تصویب این قانون اعلام کرد که قانون یاد شده نقض آزادی‌های اولیه برای دموکراسی است.

سازمان مهاجرت اسرائیل نیز مدعی شده که لننیگ نه به خاطر قانون جدید، بلکه با تشخیص «آری دری» وزیر امور داخلی و «گیلعاد اردان» وزیر امور راهبردی از ورود به اسرائیل منع شد.

به نوشته بی‌بی‌سی، اسرائیل در توجیه اقدام خود تصویر حضور سال ۲۰۱۲ لننیگ در کنار «اسماعیل هنیه» رهبر سابق شاخه نظامی حماس، را منتشر کرده است.

هیو لنییگ دسامبر سال گذشته در مقاله‌ای نوشته بود: «اسرائیل مقابل دیدگان جهانیان در حال استعمار فلسطین است و متحدانش در حکومت‌های جهان تنها حرف می‌زنند.»

سفارت رژیم صهیونیستی در لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه همبستگی با فلسطین، اسرائیل را اهریمن جلوه داده و ما را تحریم کرده است. لننیگ با سران حماس که منشور ضد یهودی‌اش خواهان کشتن یهودیان بوده و در سراسر اروپا تروریست شناخته شده، همراه است.»

سفارت رژیم صهیونیستی در این بیانه مدعی تلاش برای حصول راه حل مسالمت آمیز با فلسطینیان شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.