یزد- دبیر اجرایی کمیته ی بهداشت، سلامت و محیط زیست نوروز۹۶استان با بیان اینکه ۴۷ پایگاه اورژانس در ایام نورز فعالیت دارند گفت: اورژانس ۱۱۵ و تیم های امداد و عملیات استان در ایام عید ازآمادگی کامل برخوردارهستند.

۴۷ پایگاه اورژانس ایام نورز در استان یزد فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین،  احمد دهقان با بیان این خبر اظهارداشت: از مجموع ۴۲ پایگاه اورژانس در سراسر استان تعداد ۲۷ پایگاه جاده ای، ۱۵ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده ای روستایی با بهره مندی از ۶۲ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد  و ۲۵۶ تکنسین در آماده باش کامل بسر می برند.

وی افزود: در نوروز ۹۶ برای نخستین بار، اورژانس هوایی استان با توان فنی و عملیاتی بالا، در حوادث ترافیکی دسته جمعی و بروز حادثه، خدمات رسانی به آسیب دیدگان را انجام می دهد و تاکنون از مجموع ۱۰ ماموریت اورژانس هوایی استان، تعداد ۱۶ مصدوم به مراکزدرمانی شهر یزد منتقل شده اند.

دهقان خاطر نشان ساخت: از روز  ۲۹ اسفند ماه در هفت نقطه ی استان ( شامل عقدا، رباط پشت بادام، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهریز، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بافق، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خاتم، ابرکوه، دهشیر و یزد) ایستگاه های سلامت با حضور کارشناس حوزه ی سلامت و نیروهای پیش بیمارستانی و با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه ی خدمات مورد نیاز مستقر می شوند.

وی تصریح کرد: واحد ای.او.سی دانشگاه مستقر در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان به عنوان دبیرخانه ی اجرایی کمیته ی سلامت نوروزی تعیین شده و تمامی سازمانهای ذیربط استان در طول  ایام نوروز با این مرکز همکاری می کنند.

این مسئول افزود: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو را با تلفن ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.