تبریز- شهردار تبریز گفت: در مرحله دوم محوطه‌سازی موزه قاجار، این موزه به مقبره‌الشعرا متصل و شاهد ایجاد یک محور زیبا و گردشگرپذیر در این محدوده کم‌برخوردار شهر خواهیم بود.

موزه قاجار به مقبره‌الشعرا متصل می شود

به گزارش قدس آنلاین، صادق نجفی در حاشیه بازدید از طرح ساماندهی مجموعه فرهنگی هنری مقبره الشعرای تبریز خاطر نشان کرد: مقبره‌الشعرا به عنوان یک مجموعه‌ کامل فرهنگی هدفگذاری شده و بزودی به سال‌ها بلاتکلیفی و نابسامانی این محدوده تاریخی پایان داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح باید با حفظ شاخص‌های کیفی و اصول صرفه‌جویی اجرا شود، اظهارکرد: روند اجرایی این طرح با توجه به بهبود وضعیت آب وهوا با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
شهردار تبریز بر لزوم بهره‌گیری از مصالح و صنایع بومی استان در این طرح تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های خاص صنایع ساختمانی در استان، محتوای اجرایی طرح باید در مرحله نخست تولیدات بومی را پشتیبانی کند و در سایر بخش های تجهیزاتی نیز تلفیقی از کیفی‌ترین مواد و مصالح باشد.
نجفی، مجموعه مقبره‌الشعرا را مزیت مهم فرهنگی تبریز توصیف و اضافه کرد: با پیشرفت شایانی که ۲ طرح مقبره الشعرا و مرکز همایش های بین‌المللی تبریز به موازات هم دارند، در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد ۲ زیرساخت ارزشمند در شمال و شرق تبریز خواهیم بود.
طرح توسعه مقبره الشعرای تبریز شامل ساخت گالری فرهنگی هنری به متراژ یکهزار و ۴۳۸ متر مربع، آمفی تئاتر به متراژ ۲ هزار و ۱۴۰ متر مربع و کتابخانه تخصصی به متراژ ۲ هزار و ۴۴ متر و سایر تاسیسات به طول ۴۰۰ متر است.
مقبره الشعرا آرامگاه ۳۲۰ شاعر و عارف نامی کشور از جمله شهریار شیرین سخن، خاقانی شروانی، اسدی طوسی و قطران تبریزی است که در جوار امامزاده سید حمزه در محله قدیمی سرخاب واقع شده است.
مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا که شاعرانی از کشورهای مختلف منطقه از یکهزار سال پیش در آن سکونت داشتند ابتدا به حضیره الشعرا (مکان اقامت شاعران) شهرت داشت که با دفن آنان به مقبره الشعرا تغییر نام داد.
موزه قاجار از طریق ایجاد پیاده راه به مقبره الشعرا متصل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.