زاهدان- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۲۰۰۰ کلاس درس در ۳ سال اخیر در سیستان و بلوچستان ساخته شده که ۹۸۸ مورد آن توسط خیرین ساخته شده است.

۹۸۸ کلاس درس در سیستان و بلوچستان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شد

به گزارش قدس آنلاین، تا کنون مدارس زیادی در سیستان و بلوچستان توسط خیران ساخته شده که بسیاری از آنها گمنام در این مسیر خیر قدم بر می‌دارند.علیرضا نخعی در این باره اظهار داشت: حدود ۲۰۰۰ کلاس درس در ۳ سال اخیر در سیستان و بلوچستان  ساخته شده که ۹۸۸ مورد آن توسط خیرین ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹۹ مدرسه در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حال ساخت است، تصریح کرد: این حجم از ساخت و ساز در زمینه مدرسه‌سازی در تاریخ استان بی‌سابقه است.

وی ضمن تقدیر از تلاش خیران مدرسه‌ساز در سیستان و بلوچستان، گفت: اتفاق قابل تاملی که در بسیاری از موارد مدرسه‌سازی، تامین ملزومات آموزشی و تلاش برای افزایش کیفیت آموزشی در استان رخ می‌دهد و بسیار قابل تحسین است، این که بسیاری از دانش‌آموزان و حتی متولیان امر آموزش نمی‌دانند این تلاش‌ها از سوی چه کسانی صورت گرفته است و تنها خداوند از این اقدام نیک آگاه است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به همت خیرین و نیکوکاران این سرزمین و به لطف خداوند امروز به اندازه‌ای که دولت در سیستان و بلوچستان برای ساخت مدرسه سرمایه‌گذاری می‌کند، خیرین نیز به همان اندازه و بلکه بیشتر همت کرده و مدرسه می‌سازند و نور امید را در دل بچه‌های استان روشن می‌کنند.

وی بیان کرد: هر خیری که به سیستان و بلوچستان می‌آید وقتی با عمق مشکلات موجود آشنا می‌شود خود نقش سفیری را به عهده می‌گیرد که موجب ترغیب و تشویق دیگران می‌شود.

نخعی گفت: اگرچه ساخت مدرسه بسیار مهم است اما از آن مهمتر اتفاقی است که درون مدارس می‌افتد و حساسیت خیرین به این که در مدرسه چه اتفاقی می‌افتد نیز قابل تحسین است؛ به عنوان مثال می توان به تلاش خیرین در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و مربیان در سال‌های اخیر اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.