اهواز- منطقه «کوی مشعلی» که با تغییر در تقسیمات شهری از مرکز اهواز جدا افتاده، با بی اعتنایی مسئولان مواجه است و این روزها حال خوشی ندارد.

«کوی مشعلی» در برزخ بی اعتنایی مسئولان

قدس آنلاین- حدیث کریمی:  کوی مشعلی بخشی از کلان شهر اهواز است که مردم آن سال ها است در محرومیت سر می کنند و متولیان در بی توجهی به این منطقه.شغل اغلب مردم کوی مشعلی گاوداری است.وضعیت زندگی مردم در کوی مشعلی و مشکلاتشان تاکنون مسئولان بسیاری را برای رسیدگی به شرایط نامناسب زندگی آن به خود جلب کرده است.

«کوی مشعلی» نیازمند تحول است

عضو شورای شهر اهواز در این رابطه می گوید: کوی مشغلی یکی نقاط قدیمی اهواز است اما از وقتی که تغییرات شهری باعث جدایی این منطقه از مرکز اهواز شد، منطقه «کوت عبدالله» مانند برزخی میان این کوی و اهواز قرار گرفته و همه این عوامل باعث شده که کوی مشعلی در بلاتکلیفی بماند.

حجت الاسلام کاظم سواری با بیان اینکه درخصوص مشخص شدن وضعیت این منطقه بارها با شهرداری اهواز و «کوت عبدالله» جلساتی گذاشته ایم، ادامه داد: با توجه به آنچه استانداری مشخص کرده، تا محدوده پل فولاد بخشی از اهواز محسوب می شود.

عضو شورای شهر اهواز افزود: اکنون این منطقه نیازمند تحولات گسترده است و باید این امر باید به دست شهرداری منطقه یک اهواز صورت گیرد اما هنوز در شهرداری حتی برای این منطقه بودجه ای درنظر گرفته نشده است.

وی هدف خود را از اجرای برنامه بازدید خبرنگاران از کوی مشعلی را آشنایی اصحاب رسانه با وضعیت این منطقه به صورت عینی عنوان کرد و گفت: با وجود بی اعتنایی مسئولان به این منطقه، اصحاب رسانه باید اذهان عمومی را نسبت وضعیت کوی مشعلی آگاه کنند.

حجت الاسلام سواری ابراز امیدواری کرد  که با این اقدامات تکلیف مردم این منطقه مشخص شود و حداقل خدمات مانند آسفالت، تأمین آب آشامیدنی سالم و سیستم فاضلاب در اختیار آن ها قرار گیرد.

تکرار قصه بدقولی مسئولان

علی سیاحی یکی از اهالی منطقه اظهار داشت: از سال ۷۵ در این منطقه زندگی می کند، به خبرنگار قدس آنلاین گفت: باران که می بارد، آب در سطح خیابان جاری می شود و می ماند و پس از چند روز بوی تعفن همه جا را می گیرد.

این شهروند کوی مشعلی به حفاری هایی که بلاتکلیف مانده هم اشاره کرد و گفت: قبل از زمستان آمدند و تا سیستم فاضلاب را راه اندازی کنند. خیابان های خاکی را حفر کردند و رفتند. حالا که باران می بارد در خیابان ها آب جمع می شود. گاهی بچه ها یا خودروها در این چاله های می افتند و برای خارج کردن آن ها دردسر داریم.

وی همچنین بیان کرد که پیگیر رفع مشکلاتشان بوده اند اما نتیجه ای نگرفته اند. سیاحی می گوید: مسئولان خودشان هم اینجا می آیند و وعده هایی می دهند اما کسی به این وعده ها عمل نمی کند.

آب های رها شده در گوشه و کنار خیابان ها و بوی تعفنی که از آن برمی خواست آزاردهنده بود. محل تفریح کودکان منطقه، جایی شبیه باتلاق بود که بیشتر ازآنکه شبیه جایی برای بازی باشد، جایی برای خطر کردن به نظر می رسید.

اهالی در حال کوچ

ام زهرا، یکی از بانوان ساکن در این منطقه به قطعی مکرر آب، برق و گاز اعتراض کرد و گفت: حتی مدارس را به خاطر قطعی آب و برق تعطیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اهالی به خاطر مشکلات منطقه را ترک کرده اند، ادامه داد: مردان ما زیاد سراغ مسئولان رفته اند و حتی مسئولان به قول خودشان زیاد اینجا آمده اند، اما ما نتیجه ای ندیدیم و وضعیت خیابان های خاکی، آب و فاضلاب و برق منطقه مشعلی مانند قبل است.

در انتظار پیمانکار

پیگیر حل این مشکلات از استاندار خوزستان شدیم که خود پیش ازاین چندباری از این منطقه بازدید کرده بود و به مشکلات آن واقف بود.

استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، نوید اختصاص بودجه ای ۹ میلیارد تومانی برای حل مشکلات فاضلاب منطقه داد و گفت: این بودجه اختصاص یافته و در مرحله تعیین پیمانکار برای اجرای طرح هستیم.

غلامرضا شریعتی در خصوص مشکلات آب و برق این منطقه هم گفت: مشکل برق بنا بود از سوی سازمان برق استان انجام شود که باز هم پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مشکل آب شرب هم در حال انجام است و بخشی از لوله کشی به داخل منطقه انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.