بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهترین راه خودسازی اجرای عدالت و عدل است گفت: فلسفه وجودی این عالم اصلاح خلق است.

بهترین راه خودسازی اجرای عدالت و عدل است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند بیان کرد: انسان می تواند با مدیریت و مهندسی صحیح، خشم، شهوت و احساسات را کنترل و در جای مناسب از آن استفاده کند.

وی ابوذر غفاری را یک نمونه کامل از کنترل خشم و استفاده درست از آن در مقابل ظالم دانست و یادآور شد: انسان عالی ترین زیبایی ها را می تواند به دست خود بسازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  اظهار داشت: حضرت امام نمونه کامل اخلاق مداری بودند به طوری که بسیاری از شخصیت های بزرگ دنیا آرزوی یک بار دیدن ایشان از نزدیک را داشتند.

عبادی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) که می فرمایند «بهترین سیاست عدل است» خاطرنشان کرد: بهترین راه خودسازی اجرای عدالت و عدل است.

وی با اشاره به اینکه در این عالم هیچ هنری بالاتر از خودسازی نیست تصریح کرد: فلسفه وجودی این عالم اصلاح خلق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل ظالمان و ستمگران از بزرگترین عبادات است خاطرنشان کرد: اجر این امر از اجر امر به معروف و نهی از منکر هم بالاتر است.

عبادی یادآور شد: مکتب انبیاء که به مکتب اهل بیت(ع) خلاصه می شود و به مکتب عدلیه معروف است دیگاهش نظام احسن است.

وی با بیان اینکه در مکتب عدلیه خشم و شهوت و احساسات باید مهندسی و کنترل شود افزود: با کنترل خشم، شهوت و غضب و استفاده درست از آن می توان حتی این ها را به حسنه تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با بکارگیری خشم علیه ظالم و ستمگران می توان از آن فضیلت ساخت، جایی که ظلم و ظالم وجود دارد، خشم زیبا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.