بندرعباس- فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان با اشاره به دستگیری ۲ متهم به جاسوسی در آب‌های خلیج فارس در حوالی جزیره ابوموسی گفت: این دو متهم که هر دو ایرانی هستند در پوشش گردشگر و با به‌همراه داشتن ابزارآلات جاسوسی طی ۲ ماه اخیر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

۲ متهم به جاسوسی در آب های خلیج فارس دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی میرشمسی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به دستگیری بیش از ۳هزار و ۴۰۰ متهم در سال جاری توسط دریابانی و مرزبانی هرمزگان اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۹۰ باند قاچاقچی مواد مخدر و سایر جرائم در این استان متلاشی و دستگیر شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ یک‌هزار و ۹۲۲ پرونده قاچاق کالا در استان هرمزگان تشکیل شد که بیشتر آنها در سطح بالا و با ارزش ریالی بالایی بودند.

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، در زمینه کشف کالای گمرکی ۱۹ درصد، دخانیات ۳۷ درصد و فرآورده‌های شیلاتی ۱۷۵ درصد افزایش داشته است.

میرشمسی از کشف ۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان و رشد ۴۰درصدی در این حوزه خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۹۶ نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین ۱۹ طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان هرمزگان برگزار شد که منجر به توقیف یک فروند شناور توزیع‌کننده مشروبات الکلی در آب‌های بین‌المللی و دستگیری ۵۰ نفر شد که رشد ۴۲درصدی در این زمینه را نیز شاهد بودیم.

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان همچنین از کاهش ۶۰درصدی ورود شناورهای غیرمجاز صیادی، افزایش ۱۷درصدی کشف سلاح غیرمجاز و همچنین کشف ۱۲۰ قبضه سلاح بادی خبر داد.

میرشمسی از کشف و معدوم شدن ۴۶ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت در حین عملیات خبر داد و افزود: در این مدت همچنین ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نخ سیگار کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۵۱درصدی داشته است.

وی همچنین از کشف ۵۶ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، ۱۸۰ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۵ هزار قطعه از قطعات وسایل نقلیه، ۲۳ هزار دستگاه تلفن همراه و متعلقات آن، ۱۰۶ هزار کیلوگرم خشکبار، ۳۶ هزار بسته دارو، ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم پودر انرژی‌زا، ۶۱۴ هزار عدد قرص انرژی‌زا توسط دریابانی و مرزبانی هرمزگان در سال جاری خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.