ایلام- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: طرح آرامش بهاری برای ششمین سال پیاپی در ۲۵ بقعه متبرکه در سطح استان برگزار می شود.

طرح آرامش بهاری در ۲۵ بقعه متبرکه ایلام اجراء می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن شهیدی عصر چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران استان با بیان اینکه این طرح از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، اظهار داشت:، اخیراً با همکاری و مشارکت هیئت امناهای بقاع متبرکه و همکاران استان و به منظور برگزاری هرچه بهتر این طرح در استان، همایشی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۲۰ مبلغ دینی خارج از استان و ۱۰ مبلغ بومی به بقاع متبرکه اعزام خواهند شد، افزود: با حضور این مبلغان دینی؛ نمازهای جماعت، مراسم ادعیه، پاسخگویی به مسائل شرعی و خیمه معرفت برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه در هفت بقعه متبرکه علی صالح، سیدحسن، سید عبدالله؛ سید صلاح الدین،  سید سیف الدین، ابراهیم قتال و سید محمد عابد، طرح آرامش بهاری به صورت ویژه و با فراگیری و گستردگی بیشتری اجراء می شود، بیان داشت: در این بقاع متبرکه، آیین تحویل سال نو نیز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری، برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شهیدی با اشاره به اینکه غبارروبی بقاع متبرکه و قبور شهدای همجوار اماکن مذهبی استان نیز در ایام نوروز صورت می گیرد، یادآور شد: مراسم لحظه تحویل سال نو در امامزاده علی صالح نیز به صورت زنده از شبکه استانی سیمای ایلام، پخش می شود.

وی با بیان اینکه با همکاری میراث فرهنگی استان، در ایام نوروز در برخی از بقاع متبرکه غرفه های عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و سنتی استان دایر می شود، خاطرنشان ساخت: در این ایام تلاش خواهد شد تا با بسیج نیروها و امکانات، میزبان خوبی برای زائران و مسافران نوروزی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه تلاش می شود تا یک فضای معنوی و فرهنگی بسیار مطلوب را در اماکن متبرکه استان برقرار سازیم، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری برای ششمین سال پیاپی در ۲۵ بقعه متبرکه در سطح استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شهیدی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۷۰۰ مورد وقف در استان ایلام به ثبت رسیده است، گفت: در سال جاری بیش از ۵۰ مورد وقف در استان ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.