۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 513431

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد و روند بارشی را در نقاط مختلف طی روزهای آینده تشریح کرد.

وضعیت بارشی کشور در دو روز آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه با اشاره به وضعیت جوی امروز در نقاط مختلف کشور، گفت: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد و در مناطق شمال آذربایجان شرقی و غربی رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور از روز پنجشنبه 26 اسفند ماه بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق از این نواحی آغاز می‌شود و در جنوب غرب گرد و غبار رخ می‌دهد، افزود: این سامانه به تدریج غرب و جنوب غرب کشور و از اوایل شب به تدریج البرز غربی و مرکزی و غرب سواحل خزر را به صورت رگبارهای پراکنده باران در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در مناطق زاگرس جنوبی و استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز در برخی ساعات رگبار باران انتظار می‌رود.

به گفته وظیفه، این سامانه در روز جمعه 27 اسفند تضعیف می‌شود؛ اما امکان وقوع رگبارهای موقتی در ساعات بعدازظهر در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد. همچنین خلیج‌فارس پنجشنبه و جمعه 26 و 27 اسفند مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی استان تهران، گفت: استان تهران در روز پنجشنبه 26 اسفند، کمی ابری، در بعدازظهر به تدریج ابری، همراه با وزش باد، اوایل شب بارش باران با احتمال رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 18 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: آسمان تهران در روز جمعه 27 اسفند نیز نیمه ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 16 و 7 درجه سانتیگراد خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.