در آن زمان این خودروی اسپورت ۱۲۵S به یک موتور V12 با خروجی ۱۱۸ اسب‌بخار مجهز شد. می‌توانید این قدرت و موتور را با آخرین تولیدی کارخانه فراری یعنی نسخه ۸۱۲ سوپرفست با موتور ۶.۵ لیتری V12 با خروجی ۷۸۹ اسب بخار مقایسه کنید.

با اولین خودروی جاده‌ای فِراری آشنا شوید + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «عصر ایران»، این خودروی اولین فراری جاده‌ای جهان است. این خودرو ۱۲۵S نام دارد. ۱۲ مارس سال جاری این خودرو ۷۰ سالگی خود را جشن گرفت. به عبارت دیگر باید گفت درست ۷۰ سال پیش انزو فراری شخصا تست خیابانی این خودرو را آغاز کرد.

در ادامه به نقل از «تاپ‌گیر» آمده است: اولین تست این خودرو روی یک نسخه ناتمام صورت گرفت، اما لحظه تاریخی برای گذشته برند بزرگ فراری محسوب می‌شود.

در آن زمان این خودروی اسپورت ۱۲۵S به یک موتور V۱۲ با خروجی ۱۱۸ اسب‌بخار مجهز شد. می‌توانید این قدرت و موتور را با آخرین تولیدی کارخانه فراری یعنی نسخه ۸۱۲ سوپرفست با موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ با خروجی ۷۸۹ اسب بخار مقایسه کنید.

با این آمار و ارقام باید گفت که ۱۲۵S یک خودروی سریع نیست، اما این خودرو قطعا ًپرجنب و جوش و زیبا محسوب می‌شود. این خودروی ۱۱۸ اسب‌بخاری حدود ۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

نسخه کامل شده ۱۲۵S دو ماه بعد از اولین تست خیابانی رسماً معرفی شد. این خودرو در اولین مسابقه خود به دلیل مشکل در قطعه پمپ بنزین متوقف شد اما فراری این مشکل را «شکست امیدوارکننده» عنوان کرد و به رفع مشکل خودروی تازه‌ساز خود پرداخت.

خواست و اراده شرکت فراری تا آنجا پیش رفت که درست ۹ روز پس از این اتفاق، ۱۲۵S با رانندگی فرانکو کورتسه فاتح مسابقات رم شد. این اولین سری از مسابقاتی بود که ۱۲۵S در سال ۱۹۷۴ برنده آن شد. از مهم‌ترین عناوین قهرمانی این مدل می‌توان به گرندپری پارما اشاره کرد.

اینک در آستانه ۷۰ سالگی خودروهای فراری، شاید کمپانی سازنده قصد داشته باشد به افتخار فراری با نمایش دوباره آن به خودروی پرافتخارش بنازد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.