۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴
کد خبر: 513539

یک دکترای تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد روزانه مجاز به مصرف ۳۰ گرم آجیل هستند و حتی‌المقدور آجیل خام را جایگزین آجیل شور و بو داده کنند.

آجیل بو داده سرطانزاست!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی؛ با اشاره به کالری بالای آجیل اظهار داشت: 100 گرم آجیل مخلوط حدود 6000 تا 700 کیلو کالری انرژی دارد، بنابراین افراد روزانه نباید بیشتر از 300 گرم  آجیل مصرف کنند. همچنین برخی از آجیل‌ها نسبت به بقیه ارزش غذایی بیشتری دارند ولی بطور کلی توصیه می‌شود که مردم آجیل‌ها را به صورت مخلوط مصرف کنند.

گردو 

وی تصریح کرد: گردو جزو مغز‌هایی محسوب می‌شود که حاوی امگا 3 بالایی است. امگا 3 نقش موثری را در پیشگیری از دیابت و کنترل علائم و اختلالات قلبی – عروقی دارد. همچنین افراد می‌توانند علاوه بر مصرف گردو در آجیل آن را به همراه پنیر در وعدهصبحانه میل کنند.

 

بادام 

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی در خصوص مصرف بادام اظهار داشت: بادام غنی از ریز مغذی‌ها بوده و ویتامین E، بیو‌تین و منیزیم فراوانی دارد بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به دیابت، اختلالات قلبی – عروقی، کاهش وزن و بهبود پوست موثر است.

چربی‌های خود را با مصرف این آجیل آب کنید 

وحید یادآور شد: مغز‌هایی مانند تخمه کدو، بادام و فند‌ق که منیزیم بالایی دارند، به دلیل ایجاد متابولیسم بالا در بدن با چربی‌های شکمی مبارزه می‌کنند، بنابراین استفاده از آنها به منظور لاغری موضعی توصیه می‌شود.

مصرف آجیل در کودکان 
وی عنوان کرد: آجیل نقش موثری برای افزایش حافظه، تقویت سیستم ایمنی و شادابی کودکان دارد اما از آنجا که طی چند سال اخیر نرخ رشد چاقی در بین کودکان افزایش یافته، توصیه می‌شود که کودکان نیز روزانه تنها 30 گرم آجیل مصرف کنند. 
 
این دکترای تغذیه و رژیم درمانی در خصوص عوارض نمک موجود در آجیل بر روی کودکان افزود: نمک سبب کسالت، پوکی استخوان، از دست دادن شادابی پوست و افزایش وزن می‌شود. 
 
وحید توصیه کرد: مبتلایان به دیابت در نوروز باید توت خشک و کشمش را جایگزین قند و شیرینی کنند، همچنین افراد در هنگام خرید آجیل باید توجه داشته باشند که آجیل مانده و دارای بوی ناخوشایند نباشد.
 
وی یادآور شد: دودی کردن آجیل سبب تولید یک ماده اسیدی سرطان‌زا به نام آکریلامید‌ در آن می شود و این ترکیب از حرارت دیدن کربوهیدرات‌ها در مواد غذایی مانند نان و ته دیگ برشته، چیپس، سوسیس و محصولات دودی مانند تخمه و آجیل تولید می‌شود، بنابراین به طور عمده این ماده در محصولاتی که در درجه‌ حرارت‌های بسیار بالا ( بالاتر از 1200 درجه سانتی‌گراد ) پخته یا سرخ می‌شوند.

این دکترای تغذیه تصریح کرد: طبق مطالعات صورت گرفته آکریلامید‌ در دوزهای بالا می‌تواند در حیوانات سبب ایجاد سرطان شود  به همین دلیل محققین توصیه می‌کنند افراد از مصرف آجیل‌های بو داده پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.