اهواز-استاندار خوزستان گفت: اعتبار عمرانی خوزستان در سال ۹۶ نسبت به سال پیش، ۱۰۷درصد رشد داشته و هیچ استانی چنین رشدی را تجربه نکرده است.

اعتبارات عمرانی خوزستان ۱۰۷ درصد افزایش دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین غلامرضا شریعتی در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون رونق صنایع استان بابیان اینکه با افزایش قیمت نفت صنایع این حوزه نیز رونق گرفته است اظهار کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش تولید فراهم کنیم تا شرایط استان به صورتی پیش برود که در بخش صنعت پیشرو باشد.

وی افزود: افتتاح فازدوم پالایشگاه گاز بیدبلند، فاز دوم پالایشگاه آبادان، فولاد شهید جهان آراء وسایر  از جمله طرح هایی است که در جهت کمک به صنعت در دستور کار قرار گرفت.

شریعتی بااشاره به  اینکه در سفری که با هیئت همراه به کشور لهستان داشتیم تفاهم نامه های خوبی منعقد شد گفت: هیئت لهستانی آمادگی خود را برای پیگیری طرح ها در زمینه انرژی های نو، پسماند و… اعلام کرده است.

استاندار خوزستان درخصوص اعتبارات عمرانی استان عنوان کرد: اعتبار عمرانی خوزستان در سال ۹۶ نسبت به سال پیش، ۱۰۷درصد رشد داشته و هیچ استانی چنین رشدی را تجربه نکرده است.

شریعتی ادامه داد: در سال ۹۵ از لحاظ اعتبارات عمرانی استان سوم بودیم و در سال ۹۶ در جایگاه نخست قرار خواهیم گرفت که این با تعامل تمام پازل های مدیریتی استان حاصل شد.

وی درخصوص میزان رشد درآمدهای مالیاتی تأکید کرد: درآمد مالیاتی استان در سال ۹۶، نسبت به سال ۹۵ ۱٫۲ رشد داشته است درحالیکه متوسط رشد درآمدهای مالیاتی سایر استان ها ۹٫۴ درصد بوده است.

همچنین استانداردر پاسخ به سوال خبرنگاران  در خصوص بازداشت های اخیر در شهرداری و اظهاراتی مبنی بر دخالت استاندار در علنی نشدن حوادث پشت پرده اظهار کرد: اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها با حکم قاضی مسئول رسیدگی هستند و باید به قانون عمل کنیم و پسندیده نیست پیش از مشخص شدن اصل ماجرا تهمت زده شود.

وی در باره اعتبارات ورزش ادامه داد: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این حوزه اعتبار ابلاغ شده  و منتظر تخصیص از سوی مرکز هستیم و طبق آخرین اطلاع از سوی مدیرکل ورزش و جوانان یک میلیارد تومان در آینده نزدیک تخصیص می یابد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خیلی ها به من گفتند به گروه ملی نزدیک نشو و با حیثیت خود بازی نکن ولی چون در قبال سه هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل و خانواده های آنان احساس مسئولیت می کردم، این کار را به سرانجام رساند.

شریعتی در پاسخ به بهترین کار انجام شده در دوره مدیریت خود بیان کرد: به هر حال کارهای متفاوتی انجام شده است. در ستاد تسهیل چرخ تولید را به حرکت درآمد. از توقف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جلوگیری کردم و سعی شد با استفاده از همه اهرم ها مشکلات گروه ملی را حل کنم.

وی تصریح کرد: در عین حال برای ریزگردها تلاش کردیم تا این مسئله راکد نمانده و البته خود دولت هم اهتمام داشته و ما فقط تأکیدات و پیگیری های موردنیاز را انجام دادیم.

استاندار خوزستان افزود: مصوبات دولت را که امیدواریم به محض تصویب شدن در یک بسته سه برنامه ای برای خوزستان، به تفصیل برای مردم بازگو خواهیم کرد.

شریعتی عنوان کرد: تلاش داریم تا از دخالت در آن جلوگیری شود و از رأی و نظر مردم صیانت کنیم. به منویات مقام مظم رهبری در زمینه انتخابات به خوبی عمل کرده و هیچ کاری که منجر به خدشه در اجرای آن شود را نمی پذیریم.

وی در خصوص با تأمین حق آبه تالاب ها بیان کرد: حق آبه تالاب ها را از بدو شروع دولت داشتیم و در حال انجام است و وزیر نیرو هم نسبت به این موضوع تأکید بسیاری دارد.

وی گفت: ۱۲.۷ درصد نرخ بیکاری درخوزستان هست که با آنچه مردم در ذهن دارند متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.