نتایج نظرسنجی مردمی نشان می دهد که ۶۴ درصد از فلسطینیان علاقه مند به استعفای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند و نسبت عدم رضایت از عملکرد وی به ۶۱ درصد رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتایج نظرسنجی مرکز فلسطینی پژوهش‌های سیاسی و میدانی در رام‌الله که نتایج آن بر روی پایگاه اینترنتی این مرکز منتشر شد، نشان می‌دهد ۶۴ درصد از فلسطینی‌ها خواهان استعفای عباس و تنها ۳۱ درصد خواهان بقای وی هستند. این آمار در کرانه باختری ۶۱ درصد و در غزه ۷۰ درصد است و میزان عدم رضایت از عملکرد عباس ۶۱ درصد در مقابل رضایت تنها ۳۶ درصد است.نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در صورت نامزدی اسماعیل هنیه، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس برای تصدی سمت ریاست تشکیلات خودگردان، وی ۴۷ درصد آرای شهروندان فلسطینی را به خود اختصاص خواهد داد و رقیب سرسخت محمود عباس به شمار می‌رود.

در بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی جدید با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی فلسطین آمده است که ۶۹ درصد از شهروندان فلسطینی در این انتخابات مشارکت خواهند کرد و فهرست "تغییر و اصلاح" وابسته به جنبش حماس ۳۰ درصد آرای فلسطینی ها را به خود اختصاص خواهد داد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، میزان آرای جنبش فتح نسبت به سه ماه قبل کاهش یافته و از ۴۱ درصد به ۳۶ درصد رسیده است.

نتایج این نظرسنجی که در بازه زمانی ۸ الی ۱۱ مارس جاری در هر دو منطقه کرانه باختری و غزه برگزار شد، نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از فلسطینیان (۴۱ درصد در کرانه باختری و ۴۲ درصد در باریکه غزه) اعلام کرده‌اند که در انتخابات شهرداری‌ها که قرار است در ماه مه آینده برگزار شود، شرکت خواهند کرد و ۳۵ درصد اعلام کرده اند که به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

علاوه بر این ، اکثریت (۷۷ درصد) فلسطینیان از واکنش مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اعلام ساخت شش هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی ابراز نارضایتی کرده‌اند و در مقابل، اکثریت ۷۲ درصدی تاکید نمودند که محمود عباس در تهدید خود نسبت به توقف همکاری‌های امنیتی با اسرائیل در صورت تداوم شهرک سازی‌ها جدی نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.