سمنان- نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس ‌گفت: راه‌آهن بین‌المللی طبس-شاهرود ـ اینچه برون در دستور کار وزارت راه است.

راه‌آهن بین‌المللی طبس-شاهرود- اینچه برون در دستور کار وزارت راه

به گزارش قدس آنلاین،  سید حین حسینی شاهرودی اظهار داشت: مطالعات احداث خط ریلی طبس-شاهرود ـ اینچه برون به تصویب مسئولان رسیده است و این طرح امروز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت احداث این طرح ریلی در کشور برای رونق صنعت حمل‌ونقل ریلی افزود: این خط ریلی ۸۰۰ کیلومتر است که شمال به جنوب ایران را به هم وصل می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خصوصی از فرانسه و تاجیکستان برای این پروژه پیشنهاد داده‌اند عنوان کرد: این پروژه عظیم خلیج فارس را به آسیای میانه از طریق خطوط ریلی متصل خواهد کرد.

حسینی شاهرودی با اشاره به آخرین وضعیت از اجرای این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این طرح به‌صورت یک طرح مطالعاتی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح آمایش استان خیلی ضعیف برای شرق استان نوشته شده است اضافه کرد: در این طرح به بحث کشاورزی، معدن، در شرق استان سمنان توجه نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بحث فرودگاه شاهرود را بسیار جدی دانست و گفت: این فرودگاه یکی از محورهای توسعه شاهرود است و باید به فرودگاه بین‌المللی ارتقا یابد.

حسینی شاهرودی استقرار هرچه سریع‌تر مرز هوایی در فرودگاه شاهرود را خواستار شد و بیان کرد: مرز هوایی در شاهرود یک بحث حیاتی است که توسعه صادرات در شرق استان سمنان به آن بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بحث انتخابات شوراها هم می‌تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید افزود: اینکه افراد غیر تخصصی وارد این حوزه شوند؛ می‌تواند به‌عنوان یک تهدید برای شوراهای شهرها محسوب شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نخبگان تا افراد غیر متخصص می‌توانند در این انتخابات حاضر شوند تصریح کرد: اما باید فرد متخصص در این زمینه انتخاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.