خیر گمنامی که پیش از این بارها به طور ناشناس برای آزادی زندانیان تلاش کرده بود در آستانه عید نوروز، موجبات آزادی ۱۰۰ زندانی دیگر را فراهم کرد.

آزادی ۱۰۰ زندانی با کمک ۸۵۵ میلیون تومانی یک خیر ناشناس

 به گزارش «قدس آنلاین»،  خیر گمنامی که در چند مرحله با پرداخت پول، باعث آزادی بسیاری از زندانیان شده بود، در آستانه عید نوروزبا واریز ۸۵۵ میلیون تومان موجبات آزادی ۱۰۰ زندانی را فراهم کرد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای کمک به خانواده زندانیان اختصاص داد.

آذر ماه سال ۱۳۹۴ بود که محسن نصیری رئیس وقت انجمن حمایت از زندانیان مرکز با اشاره به اقدام خداپسندانه یک خبر ناشناس در ایام اربعین حسینی (ع) گفت: این خیر تهرانی با واسطه یکی از فرزندان شهدای بزرگ دوران دفاع مقدس مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به انجمن حمایت زندانیان مرکز واریز کرد تا زمینه آزادی تعدادی از زندانیان فراهم شود. این خیر درخواست کرده بود با این پول زندانیان زن دارای فرزند که به دلیل بدهی مالی در زندان هستند آزاد شوند که ۲۱ زندانی زن امروز آزاد شده و به جمع خانواده پیوستند.

بهمن ماه همان سال دوباره خیر اربعین با واریز یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان، ۱۰ زندانی را به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) و همچنین ۲۲ زندانی را نیز در ایام دهه فجر آزاد کرد. اولویت آزادی زندانیان نیز، کودکان زیر ۱۸ سال در کانون اصلاح و تربیت تهران بوده است.

بر اساس این گزارش، خیر ناشناس که به «خیر اربعین» معروف شده، تیرماه سال ۹۵ هم با واریز ۹۷۰ میلیون تومان ۱۳ زندانی زن را آزاد و مبلغ ۶۳۰ میلیون تومان به خانواده‌های زندانی کمک کرد. هرچند هنوز مدیران انجمن حمایت زندانیان مرکز و قوه قضائیه نام و نشان و حتی تصویر این خیرگمنام را ندیده‌اند اما او روز پنجشنبه گذشته با واریز ۸۵۵ میلیون تومان بابت آزادی ۱۰۰ زندانی و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به خانواده زندانیان اقدام کرد.

حالا خیر اربعین تاکنون ۴ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان برای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده هایشان کمک کرده که جای تقدیر و دعای خیر دارد. خیری که واقعاً برای رضای خدا کار می‌کند و هم کار نیکش را ترویج و تبلیغ کرده و هم نام و نشان خودش را گمنام نگاه داشته است. خیر اربعینی در صحبتی با رابط خود در مورد اصرار خبرنگاران برای مصاحبه فقط گفته بود: توفیق در گمنامی ست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.