رئیس جمهور ترکمنستان به معاون خود در امور اقتصادی دستور داد تا در اسرع وقت طرح پیش نویس ایجاد مناطق آزاد تجاری در این کشور را تهیه کند.

مناطق آزاد تجاری در ترکمنستان احداث می‌شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،   «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه هیات دولت این کشور به معاون خود دستور داد تا در اسرع وقت طرح پیش نویس ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از ارائه دهد.

بردی محمداف در این دیدار به «بیاشیم‌مراد خواجه‌محمداف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور اقتصادی، بانک‌ها، سازمان‌های مالی و اعتباری دستور داد: پیش نویس طرح ایجاد  مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ترکمنستان را به هیات دولت ارائه داد.

وی گفت: استفاده جامع و بهینه از منابع غنی معدنی، افزایش توان صادراتی، سازمان دهی امور جایگزینی واردات کالا، بکارگیری و تعمیم فناوری نوین، جذب بیشتر سرمایه خارجی و نیز تاسیس شرکت‌های مشترک خارجی از مهمترین اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ترکمنستان می‌باشد.

بردی‌محمداف تاکید کرد: این روزها مناطق آزاد اقتصادی جزء لاینفک روابط اقتصادی در سطح بین‌المللی است و یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی و افزایش دهنده مبادلات تجاری در بازار بین‌المللی می‌باشد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین با تاکید بر اهمیت طرح مذکور و بررسی بیشتر کارشناسی این طرح  گفت: ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در  ترکمنستان نقش مهمی را در زمینه جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی در عرصه‌های مختلف صنعتی، تجاری، فناوری نوین و ... ایفا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.