خرم آباد- استاندار لرستان در نشست کارگروه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی لرستان که با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد بیان کرد: سهم این استان از اعتبارات ملی زیرساخت‌های گردشگری کم است

سهم لرستان از اعتبارات ملی زیرساخت‌های گردشگری کم است

به گزارش قدس انلاین،  هوشنگ بازوند ظهر شنبه در کارگروه ستاد تسهیل سفر اظهار کرد: صنعت گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری فراوان است و در مقابل منجر به تولید ثروت بسیاری نیز می‌شود.

وی ادامه داد: شعار ما درزمینهٔ توسعه صنعت گردشگری در استان این است که لرستان مقصد گردشگری است و نه معبر گردشگری، که این شعار دارای پشتوانه کارشناسی است.

وی افزود: لرستان در مسیر دو کریدور شمال به جنوب و مرز بازرگان به بندر امام قرار دارد که محورهای استان روزانه شاهد تردد ۵۰ هزار خودرو هستند.

وی با اشاره به در دستور کار داشتن دو پروژه بزرگ گردشگری پارک سافاری و کشت صفا در لرستان بیان کرد: اولین سافاری پارک جمهوری اسلامی ایران در استان لرستان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار هکتار و سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به‌عنوان مگا پروژه صنعت گردشگری در لرستان احداث می‌شود که نیازمند حمایت هیئت دولت است.

بازوند در رابطه با پروژه کشت و صفای لرستان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران پروژه مذکور خارجی هستند و می‌توانند گردشگران و جامعه توریست را تأمین و به مکان پروژه هدایت کنند.

وی افزود: ما به‌ناچار مجبور هستیم برای زیرساخت‌های گردشگری از اعتبارات استانی استفاده کنیم که در این صورت تحقق این امر امکان‌پذیر نیست.

بازوند افزود: ازآنجایی‌که لرستان دارای بناهای تاریخی بسیار همانند کاروانسراها فراوان است انتظار می‌رود که سرعت فرآیند واگذاری آن‌ها توسط صندوق احیا مضاعف شود، زیرا در حال حاضر روند واگذاری دارای سرعت لاک‌پشتی و ضعیفی است.

وی بابیان اینکه زیرساخت‌های اکو توریسم لرستان قوی نیست، عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید در سایت‌های گردشگری استان حداقل خدمات اولیه را ارائه دهد.

استاندار لرستان با تأکید به اینکه حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هولدینگ‌های گردشگری در لرستان کم‌رنگ است، بیان کرد: شرایط ویژه ظرفیت‌های استان برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی را دارد و انتظار می‌رود که حضور آن‌ها در لرستان پررنگ‌تر شود.

وی در رابطه با تسهیلات صندوق توسعه ملی تصریح کرد: روند معرفی سرمایه‌گذاران معرفی‌شده به بانک برای دریافت تسهیلات گردشگری بسیار طولانی است که این موضوع نیز عنایت ویژه‌ای را می‌طلبد.

بازوند بابیان اینکه ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک آرزوی دیرینه مردم لرستان است، خاطرنشان کرد: اطراف این قلعه را املاک سپاه پاسداران استان و  پادگان ۰۷ نیروی زمینی ارتش در برگرفته است که سپاه آمادگی واگذاری ملک خود را جهت ساماندهی حریم قلعه فلک‌الاافلاک دارد ولی نیروی زمینی ارتش با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارای اختلاف جزئی است که بعد از گذشت دو سال این مشکل حل‌نشده است.

وی به بناهای تاریخی موجود در پادگان ۰۷ ارتش استان اشاره کرد و گفت: اگر به این بناها رسیدگی نشود ممکن است که از بین بروند، براساس برآوردها در صورت انتقال این پادگان به خارج از شهر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهر سودآوری دارد و سبب توسعه جدی می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.