قزوین- وزیر کشور در بازدید از طرح های آبیاری نوین و بیابان زدایی قزوین گفت: در شرایط بحران کم آبی باید از روش های سنتی در کشاورزی دوری کرد و به سمت سیستم های نوین پیش برویم.

لزوم پرهیز از روش های سنتی در کشاورزی/  اجرای پروژه های آبیاری مدرن ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آخرین روز سال ۹۵ به قزوین سفر کرد و از روند اجرای طرح های آبیاری نوین و بیابان زدایی در این استان بازدید کرد.

در این بازدید که رحمانی فضلی را فریدون همتی، استاندار قزوین و علی اکبر متقی فرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همراهی می کردند، طرح آبیاری نوین در اراضی روستای قدیم آباد این استان مورد بازدید قرار گرفت.

طرح آبیاری نوین در مزارع این روستا به وسعت ۸۵ هکتار در حال اجرا است که در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر کشور همچنین با حضور در اراضی جمال آباد از اجرای آبیاری نوین در ۲۵ هکتار از این اراضی را دید و در جریان جزئیات این طرح قرار گرفت.

رحمانی فضلی همچنین با حضور در دشت الله آباد از توابع بوئین زهرا از کانون تولید ریزگرد در استان قزوین بازدید کرد.

بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در محدوده شهرستان بوئین زهرا و آبیک در حال بیابانی شدن است که مقرر شده با اجرای نهال کاری در این منطقه از بیابانی شدن اراضی جلوگیری شود.

وزیر کشور در این بازدید گفت: در شرایط بحران کم آبی باید از روش های سنتی در کشاورزی دوری کرد و به سمت سیستم های نوین پیش برویم.

وی افزود: در شرایط کنونی تسریع در اجرای پروژه های آبیاری مدرن ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید این طرح با استفاده از همه امکانات موجود اجرایی شود.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص تصویب اجرای نهال کاری در منطقه بیابانی استان قزوین تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.