تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر زندگی انسان در پرتو نورانیت حضرت صدیقه کبری(س)، کوثری نشود، آنگاه تکاثری خواهد شد و راه اینکه انسان مشی کوثری داشته باشد و گرفتار زندگی تکاثری نشود، تنها تأسی به آموزه‌ها و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

زندگی کوثری پیروی از سیره فاطمی و زندگی در پرتو انوارحضرت فاطمه زهرا(س) است

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح و بهره برداری از رواق حضرت فاطمه الزهرا(س) در حرم مطهر رضوی بیان کرد: زندگی کوثری پیروی از سیره فاطمی و شکل دادن به تمام شئون زندگی در پرتو انوار نورانی آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) مظهر تمام صفات و اسماء حسنه الهی هستند ادامه داد: فاطمه زهرا(س) منشاء و سرچشمه تمام خیرات عالم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تسبیحات حضرت صدیقه کبری(س)، این اذکار را از بزرگترین هدیه‌های پروردگار متعال برای بشریت معرفی و خاطرنشان کرد: وجود مقدس پیامبر(ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت فاطمه اطهر(س) اعطا کردند، که هدیه ملکی و هدیه ملکوتی تسبیحات حضرت زهرا(س) بود و بر هر مسلمانی سفارش شده فرزندان خود را به این تسبیحات ملتزم کند، زیرا در این تسبیحات تمام مبانی دینی و اعتقادات اسلامی نهفته است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: این تسبیحات جزو بهترین و برترین تعلیم‌های خداوند برای بشریت است که به آن حضرت تعلیم داده شده، تا دیگران نیز از آن بهره بجویند.
وی در فراز پایانی سخنان خود به درخواست‌های مکرر بانوان برای اختصاص فضایی ویژه در حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: یکی از درخواست‌هایی که از ابتدای حضور در آستان قئس رضوی تاکنون همواره مطرح بوده، اختصاص فضایی ویژه برای بانوان است که امروز در سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به این درخواست جامه عمل پوشانده شد.

تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی مهندسان سازمان عمران و توسعه حریم حرم برای افتتاح این رواق در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: این پروژه و سایر پروژه‌های آستان قدس رضوی با تلاش و مدیریت جهادی خادمان امام رضا(ع) افتتاح می‌شود؛ هنگامی که نام ثامن الائمه علی بن موسی الرضا(ع) می‌آید، دیگر شب و روز و خستگی معنا ندارد.

گفتنی است در این مراسم احکام ۱۴خادم خواهر به نمایندگی از ۱۴هزار بانوی خادم‌یار توسط تولیت آستان قدس رضوی اهدا شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.