بوشهر- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از اسکان مسافران و گردشگران سیل زده در بندر دیر خبر داد.

گردشگران سیل زده در «بندر دیر» اسکان یافتند/۵ نفر مفقود شدند

حسین درویشی با بیان اینکه طوفان دریایی مشکلاتی برای ساکنان و گردشگران در بندر دیر فراهم کرد اظهار داشت: در پی  طغیان آب دریا که به سبب وزش باد شدید همراه با بارش باران رخ داد ساکنان اطراف بندر دیر دچار مشکلاتی شدند که امدادگران هلال احمر به یاری آنان شتافتند.

وی با بیان اینکه ۸ تیم تخصصی سیلاب در رسیدگی به بحران طغیان دریا اعزام شدند گفت: پایگاه امداد و نجات دریایی بندر دیر دارای امدادگران آموزش دیده تخصصی سیلاب هستند که با بروز بحران در قالب ۸ تیم تخصصی شامل ۴۰ نفر به یاری آسیب دیده‌ها شتافتند.

وی افزود: آسیب‌دیدگان طغیان آب دریا در دیر در دو سالن ورزشی و آموزش و پرورش اسکان یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: پس از بروز حادثه امدادگران هلال احمر بوشهر، کنگان و  دیر در قالب ۸ تیم وارد صحنه عملیاتی امدادی شدند که ۷ نفر که گرفتار سیلاب بودند از مرگ حتمی نجات دادند.

درویشی با اشاره به اینکه در جریان این سیلاب ۶ مفقودی اعلام شده گفت: غواصان و تیم‌های تخصصی امداد و نجات سیلاب جمعیت هلال احمر فعالیت جستجوی خود را برای یافتن افراد مفقودی آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به کشف یک جسد در ساحل دیر بیان کرد: یکی از مفقودان که ملوان صیادی ۴۰ ساله بود پس از غرق شدن به‌وسیله امواج دریا به ساحل دیر کشانده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به مفقود بودن ۵ نفر دیگر تاکید کرد: امدادگران هلال احمر با امکانات و تجهیزات پیشرفته امدادی فعالیت‌های خود را برای یافتن افراد مفقودی آغاز کرده‌اند.

درویشی با اشاره به تخلیه آب منازل حاشیه بندر دیر به وسیله امدادگران خاطرنشان کرد: در پی طوفان دریایی برخی منازل در حاشیه بندر و اسکله دیر دچار آبگرفتگی شد که امدادگران به وسیله پمپ اقدام به تخلیه آب از منازل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.