نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر این باور است که رژیم صهیونیستی چون مشاهده کرده که ارتش سوریه در برابر داعش در حلب و تدمر پیروز شده، این بار، خودش وارد صحنه شده است.

پاسخ نظامی سوریه، پاسخ مناسبی به تجاوز اسرائیل بود و قواعد بازی را تغییر داد

به گزارش قدس آنلاین، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که دمشق در مذاکرات آستانه هیچ تعاملی با طرف ترکیه ای نداشته است.

الجعفری در گفتگو با تلویزیون سوریه در خصوص حمله اخیر جنگنده های اسرائیلی به تدمر اظهار داشت: «دشمن اسرائیلی وارد صحنه شده است؛ زیرا احساس کرده که نبرد ما علیه تروریسم داعش به پیروزی بزرگی علیه تروریسم در تدمر و حلب بدل شده است».

وی با  تأکید بر اینکه پاسخ نظامی سوریه، پاسخ مناسبی به تجاوز اسرائیل است، این پاسخ را تکان دهنده توصیف و تصریح کرد که قواعد بازی را تغییر داده است.

این مسئول سوری با شاره به ناراضی بودن مسکو از این اقدام اسرائیل، خاطر نشان کرد که بعید نیست در صورت تکرار حملات اسرائیل به سوریه، درگیری میان مسکو تل آویو صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه از نظر اخلاقی و سیاسی هیچ اطمینانی به ترکیه ندارند، بر این باور است که آنکارا از نظر تاریخی همیشه علت مشکلات منطقه بوده است.

الجعفری مذاکرات آستانه را مثبت ارزیابی کرده و میگوید که دولت جدید آمریکا هنوز در خصوص سیاستهای خود در قبال سوریه به ارزیابی نهایی نرسیده است.

نماینده سوریه بر این باور است که کشورهای حامی تروریسم پیش از آغاز مذاکرات ژنو از تروریسم به عنوان اهرم فشار استفاده خواهند کرد و اراده ای برای حل سیاسی بحران سوریه ندارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.