تبریز- شهرستان سراب با دارا بودن طبیعت زیبا و بکر، آبهای گرم معدنی، کوهپایه های دیدنی و روستاهای پرجاذبه، اماکن تاریخی و باستانی و از همه مهمتر مردمانی خونگرم و میهمان پذیر آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.

«سراب» مقصدی خاطره انگیز و رؤیایی

به گزارش قدس آنلاین، شهرستان سراب به واسطه قرار گرفتن ما بین دو رشته کوه بزقوش در جنوب و ارتفاعات سبلان در شمال دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است که در تابستان معتدل و درزمستان‌ها دارای آب و هوای سرد بوده و یکی از نقاط سردسیر کشور به شمارمی رود.

چهره عمومی این شهرستان توسط رشته کوه سبلان در شمال و رشته کوه بزقوش در جنوب و پیوستن رشته کوه بزقوش توسط ارتفاعات ایلانجوق به سبلان در شرق شکل یافته که این عوارض باعث بسته شدن این شهرستان از سه طرف شمال، شرق و جنوب گشته و منطقه را به صورت چاله و دشتی درآورده است که به سمت غرب باز می شود.

برگزاری تور های گردشگری

داود گرشاسبی، فرماندار سراب در باره سفر به این شهر زیبا و خاطره انگیز گفت: شهرستان سراب با دارا بودن طبیعت زیبا و بکر، آبهای گرم معدنی، کوهپایه های  دیدنی و روستاهای پرجاذبه، اماکن تاریخی و باستانی و از همه مهمتر مردمانی خونگرم و میهمان پذیر آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.

وی با بیان اینکه سراب در مسیر تراتزیت اتصال استا ن های شمال غربی به استان های شمالی و سواحل زیبای خزر می باشد افزود: همه ساله  صدها هزار مسافر از شهرستان سراب گذر می کنند و باید همه برنامه ریزی ها بر این اساس استوار باشد که این مسافران برای اقامتی چند روزه در سراب راغب شوند.  

رئیس کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی سراب اظهارکرد:از ۲۹ اسفند بسته های  محتوی تولیدات لبنی و سوغاتی های بومی سراب به رایگان بین مسافران توزیع خواهد شد.

وی از تور سراب گردی میهمانسرای گردشگری سراب، پاکسازی حریم راهها، تنظیف روستاهای گردشگری، تامین نان در روزهای اغازین تعطیلات، توزیع بسته های فرهنگی، استقرار اکیپ های امدادی و راهنمای گردشگر در جاده ها، برپایی سفره های هفت سین، اجرای برنامه های سنتی و بومی منطقه در ایام نوروز، اماده بودن مراکز رفاهی و اقامتی جهت اسکان مسافران نوروزی، برگزاری جشن عیدانه، به عنوان تمهیدات صورت گرفته از طرف ستاد تسهیلات سفر یادکرد و اظهارامیدواری کرد: فرهنگ جذب گردشگر با همکاری رسانه ها و نهادهای اموزشی فراگیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.