تولیت آستان قدس رضوی، گفت: سال نو فرصتی برای تحول و شروع سالی رضوی است.

سال نو؛ فرصتی برای تحول و شروع سالی رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ویژه برنامه تحویل سال حرم مطهر رضوی، با اشاره به تقارن مبارک ایام میلاد دخت گرامی نبی مکرم اسلام و عید نوروز، اظهار کرد: تقارن این میلاد مبارک با تحول طبیعت، بر سرور و شکوه این سال نو افزوده و ایامی معنوی را رقم زده است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت را فرصتی برای خودسازی دانست و بیان کرد: آستان قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان‌سازی است و زائران در این بارگاه ملکوتی در محضر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) معرفت افزایی و ظرفیت‌سازی می‌کنند.
وی افزود: آنچه لازمه تکامل، رشد و ترقی یک انسان است، در این مدرسه، با مدد گرفتن از جایگاه عظیم حضرت ثامن‌الحجج (ع) کسب می‌شود و در این صحن و سرای ملکوتی، زائر عبودیت و دگر خواهی را در پرتوی خداخواهی می‌آموزد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری زیارت را گام نهادن با دل و جسم به جایگاهی برای نزدیک انسان به خداوند خواند و تصریح کرد: حضور در حرم مطهر رضوی در هنگامه تحویل سال نو به معنای پیمان بستن برای رقم زدند زندگی اسلامی و رضوی در سال جدید است.
وی عدالت خواهی در زندگی فردی و اجتماعی را یکی از آموزه‌های سیره رضوی معرفی و عنوان کرد: عدالت در زندگی شخصی و اجتماعی و دگر خواهی اسلامی با حقوق بشر غربی بسیار متفاوت است؛ دگر خواهی غربی یا برای جلب منافع، توجه دیگران و یا جذب موقعیت بوده، اما در اسلام تنها رضای الهی مطرح است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در راه حق و دشمن شناسی و دشمن ستیزی از دیگر آموزه‌های فرهنگ اسلامی است، تصریح کرد: باید روحیه استقامت و پایداری را از الگوی مقاومت و ایستادگی حضرت رضا(ع) آموخت، زیرا آن حضرت الگوی مقاومت و وحدت امت اسلامی هستند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمدن غربی را به چالش کشیده است، بیان کرد: ملت ایران در پرتوی آموزه‌های نبوی و اولیای الهی و به برکت خون شهدا مدنیتی را بر پایه عبودیت، نماز، امر به معروف و نهی از منکر در عالم رقم زده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به نام گذاری سال‌های مختلف توسط رهبری معظم انقلاب، گفت: این نام‌گذاری تنها شعاری برای یک سال نیست، بلکه پرچمی بوده که تمام اقشار جامعه باید در تمام لایه‌های زندگی خود آن را برافرازند و تمام خط و مشی‌ها و تصمیم سازی‌ها را در آن راستا قرار دهند.به گزارش قدس آنلاین ، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: معنای این اجتماع عظیم در آستانه سال جدید؛ پیوند زدن تحول در طبیعت با تحول در معنویت و زیارت است.
وی افزود: این آستان نورانی مدرسه بزرگی است که معلمش حضرت رضا(ع) است و این اجتماع عظیم گرداگرد همه جلوه جلال، رحمت و رأفت امام رئوف است.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملت ایران در پرتوی آموزه‌های نبوی و اولیای الهی، مدنیتی بر پایه عبودیت، نماز، امر به معروف و نهی از منکر در عالم رقم زده‌اند.
این خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.