نقاره‌خانه عشق نواخته می شود و هرکس به همنوع خود تبریک و شاد باش می‌گوید. از سریع الرضا، رضایت خداوند را می‌خواهند و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را و با هم می سرایند دعای "یا مقلب القلوب و الابصار" را به نیت "حول حالنا الی احسن الحال."

طنین «یا مقلب القلوب و الابصار» در«نقاره‌خانه رضوی»/ زمزمه رضا رضای زائران در مضجع امام مهربانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، چه به یاد ماندنی است لحظه تحویل سال را در ساحت مقدس وملکوتی امام مهربانی و  رحمت؛ ثامن الائمه حضرت رضا(ع) سپری کنی.
دل به رحمت و نگاه پر عطوفت شمس الشموس بدهی و نوای مقلب القلوب و الابصار سر دهی.  اینجا جلوه‌ای از دلدادگی و دل سپاری هزاران مرد و زن، کودک و پیر به رضای آل محمد(ص) است.
همه با نهایت ارادت و تضرع و التجا به آستان رضوی زمزمه رضا - رضا سر می‌دهند و از او می‌خواهند واسطه بخشایش ناسپاسی و قصور شان در آستانه سال جدید از ایزد منان شوند.

لحظه لحظه به حجم جمعیت اضافه می شود و دیگر جایی حتی برای اقامه نماز در صحن‌های رضوی وجود نداشت.  برنامه های ویژه تحویل سال نو از ساعت 9 صبح با اجرای برنامه های فرهنگی مختلف در حرم رضوی آغاز شد و اجرای قرائت قرآن توسط دختر نوجوان تهرانی که حافظ کل قران مجید است، شکوه خاصی به این برنامه‌ها داده است.

امروز حال و هوای بوستان رضوی نوع دیگری است؛ حال تحول و دگرگونی و نو خواهی معنوی و عیدی گرفتن از عیدی دهنده بی‌منتها به حرمت  ثامن الائمه است.  زمزمه یا وجیهه عندالله، اشفع لنا عندالله زائران، شکوه خاصی از راز و نیاز و طلب حاجت‌روایی از معبود دارد.

هر کس با هر زبانی و در هر لباس و با هر فرهنگی، از در نیازمندی و  ناتوانی، تواناشدن و بهترین تدبیر ها را طلب می‌کند.  امرور سلام‌ها رنگ و بوی رضوی دارد و بهانه حاجت روایی در هنگامه نوشدن طبیعت، اما تغییر در حال و روح فردی و اجتماعی نقطه اشتراک همه ارادتمندان رضوی است.

هرکس تلاش می‌کند گوشه‌ای از این مکان مقدس و بهشتی را از خود کند، ارادتمندی و کمک خواهی سن و سال و رنگ و نژاد نمی‌شناسد.
نوجوانان و جوانان در پی تذکره سعادتمندی در زندگانی خود هستند و پیران، عاقبت بخیری در سال جدید را در این قطعه بهشتی طلب می‌کنند و شاه‌بیت همه درخواستها فرج ولی‌عصر مهدی فاطمه(س) است.
 
تیک تیک ساعت زمان تحویل و تحول سال را نشان میدهد و یکباره زمزمه صلوات و یا امام رضا(ع) درآستان ملک آسمان امامت طنین انداز می شود
 
نقاره‌خانه عشق نواخته می شود و هرکس به همنوع خود تبریک و شاد باش می‌گوید، با هر لهجه و مرامی جملگی موفقیت و سعادتمندی را برای دیگری آرزو میکند. یکی قرآن می خواند و آن یکی توسل و کمیل.

پدر و مادران عاقبت بخیری فرزندان را آرزو می کنند و جوانان خوشبختی و موفقیت خود را در مظهر گنجینه بی بدیل کرم و سخاوت مسئلت می‌کنند.
از سریع الرضا، رضایت خداوند را می‌خواهند و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را و با هم می سرایند دعای "یا مقلب القلوب و الابصار" را به نیت "حول حالنا الی احسن الحال. "

ادامه در مراسم تحویل سال حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان رضوی سخنرانی کرد و نقاره‌خانه رضوی دقایقی نوای رضا رضا سر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.