اهواز- مدیرکل بهزیستی استان خوزستان گفت: ۳۳هزار زن بی سرپرست و بدسرپرست بصورت مستقیم تحت پوشش و ۸۰ هزار معلول در سازمان بهزیستی پرونده تشکیل و درحال دریافت خدمات هستند.

۳۳هزار زن بی سرپرست در خوزستان خدمات حمایتی دریافت می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صدیق راد عصر دوشنبه در شیر خوارگاه فتح المبین بهزیستی اهواز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه امسال را در کنار ایتام، بی سرپرست و بدسرپرست باحضور استاندار شروع کردیم افزود: این سازمان در بخش های توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری از معلولیت های و آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

وی افزود: طرح غربالگری شنوایی سنجی از کودکان متولد شده در تمامی زایشگاه ها را اجرا می شود و چنانچه کودکی متولد شده دچار مشکل شنوایی باشد، سازمان بهزیستی تا مبلغ ۳ میلیون تومان جهت کاشت حلزون را بلاعوض پرداخت می کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان گفت: تربیت شنیداری را بعداز کاشت حلزون انجام می دهیم.

صدیق راد بیان کرد: مراحل پیشگیری از تنبلی چشم را هم برای تمام کودکان زیر سن دبستان با آزمایش اولیه توسط سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی بااشاره به اینکه ۳۳هزار زن بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش مستقیم داریم، افزود: ۸۰هزار معلول در سازمان بهزیستی پرونده تشکیل داده و خدمات دریافت می کنند.

صدیق راد اضافه کرد: پوشاک، عصا، ویلچر، سمعک و شهریه دانشجویان معلول را نیز که تحت سرپرستی داریم که از سوی دولت پرداخت می شود و آنچه نیاز است توجه ویژه خیرین جهت بازسازی ساختمان کودکان بی سرپرست و بد سرپرست این استان است.

مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان بااشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی که مصوبه آن افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی کشور است، عنوان کرد:  این گام خوبی در راستای حمایت از معلولان است که امید می رود در این مصوبه توجه ویژه نسبت به مدد جویان شود.

وی با اشاره به بخش کودکان این سازمان، افزود: در این بخش از کودکان زیر۳ سال نگهداری می شود اظهارکرد: تعدا شیرخوارگان این بخش در استان به ۱۰ کودک رسیده که  در این مورد تعداد متقاضیان درخواست سرپرستی کودکان زیاد است.  

مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان بااشاره به اینکه سیاست این سازمان به صورت شبه خانواده است، اظهار کرد: برخلاف برخی گفته ها کودکان بافضای خانواگی در بهزیستی تربیت می شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان گفت: از خیرین و متقاضیان سرپرستی کودکان انتظار داریم نسبت به کودکانی که دچار نقص عضو هستند توجه ویژه ای داشته باشند و آنان را اولویت خود قرار دهند.

 صدیق راد در پایان به سوال یکی از خبرنگاران که مبنی بر کیفیت اشراف سازمان بهزیستی بر زندگی کودکان نزد سرپرستان جدید عنوان کرد: قبل از انتقال کودک، خانواده متقاضی سرپرستی مورد آزمایش روانی قرار می گیرند که بعد از تایید متخصصان مرتبط کودکان به خانواده ها سپرده می شوند و نیز هر ۶ماه بک بار از وضعیت کیفیت زندگی آنان سرکشی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.