جنبش انصار الله، امارات متحده عربی را به عنوان دومین کشور عضو ائتلاف عربی علیه یمن، به بازنگری در مشارکت در این ائتلاف فراخواند.

پیشنهاد انصارالله به امارات درباره ائتلاف عربی

به گزارش قدس آنلاین، جنبش انصار الله یمن، امارات متحده عربی را به بازنگری در مشارکت نظامی خود در ائتلاف عربی علیه یمن فراخواند.

این درخواست انصارالله  یک روز پس از اظهارات انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات مطرح شده است .
قرقاش در دیدار با ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل در یمن تاکید کرد: «راه حل بحران یمن چارچوب سیاسی مبتنی بر مراجع خلیجی و عربی دارد».

در همین ارتباط خبرگزاری سبأ وابسته به انصار الله به نقل از هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: از دولت امارات متحده عربی می خواهیم در مورد مشارکت نظامی خود در ائتلاف علیه یمن تجدید نظر کرده و تحریم گسترده علیه ملت یمن را پایان دهد.

وی همچنین بر لزوم بازگشایی فرودگاه بین الملل صنعاء به عنوان اعلام حسن نیت امارات پیش از هرگونه گفت وگو و نیز دست برداشتن از تهدید به حمله به بندر حدیده تاکید کرد به گونه ای که این اقدامات مقدمه گفت وگوی صلح عادلانه و موفقیت آمیزی باشد که امنیت را برای یمن و مردمش به ارمغان آورد.

اظهارات اخیر امارات و درخواست انصار الله با بازگشت اسماعیل ولد الشیخ به منطقه به منظور احیای روند صلح همزمان شده است.

این تکاپوها در آستانه دومین سالگرد عملیات ائتلاف عربی علیه یمن موسوم به توفان قاطعیت در جریان است.

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی  جنگ در یمن که رهبری آن را عربستان به دست دارد، در طول دو سال اخیر موجب جان باختن هفت هزار و 500 نفر و مجروح شدن 40 هزار نفر دیگر شده است و علاوه بر این وخامت شدید وضعیت انسانی را در این کشور به دنبال داشته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.