داود محمدی تاکید کرد که ظرف ۱۰ سال آینده باید ۱۵ میلیون شغل ایجاد شود و مجلس و دولت هر کدام باید به تکالیف خود در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

ظرف ۱۰ سال آینده باید ۱۵ میلیون شغل ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین، داود محمدی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، گفت: نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری تمرکز شعار سال را بر مبنای مباحث اقتصادی قرار داده است، به ویژه موضوع اقتصاد مقاومتی که سال 96 سومین سالی است که بر روی آن تاکید شده است و شاه بیت اقتصاد مقاومتی  و سیاست های کلان ابلاغی در این خصوص بحث اشتغال و تولید است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی تردید یکی از مشکلات کشور موضوع اشتغال جوانان تحصیلکرده و جویای کار است، افزود:بر اساس آمار اعلامی تا سال 1405 یعنی حدود نه سال آینده نزدیک به 15 میلیون جوان بین 20 تا 25 سال داریم، لذا چشم انداز مناسبی برای بحث اشتغال آنها باید درنظر گرفته شود، در واقع باید ظرف 10 سال آینده 15 میلیون شغل ایجاد شود.

محمدی که این گفت‌وگو را با خانه ملت انجام می‌داد در ادامه، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با ژرف اندیشی و تیزبینی از 10 سال گذشته موضوع تولید و اشتغال را مدنظر قرار داده اند، ادامه داد:مجلس و دولت هر کدام در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تکالیفی دارند، که باید به تکالیف خود عمل کنند.

وی یادآور شد:مجلس شورای اسلامی در پایان سال 95 از طریق مرکز پژوهش ها گزارش مفصلی درباره اقدامات مجلس برای اجرای اقتصاد مقاومتی ارائه کرد، که از جمله جهت گیری های مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار بود.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود:مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی اعطای تسهیلات و افزایش منابع بانک ها و جهت دهی منابع در راستای تولید و اشتغال، ایجاد انگیزه برای تولید و توجه به رفاه اجتماعی را در چارچوب قوانین و حذف مشکلات قانونی در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه 96 مجلس شورای اسلامی مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه یکی از کانون های توجه دولت باید بحث اشتغال باشد، ادامه داد:امروز تحرک اقتصادی و بحث اشتغال یک دغدغه جدی در کشور است، که اگر دولت با تمرکز و حرکت جهادی و انقلابی به این موضوع نپردازد، در آینده کشور با معضل حاد مواجه خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید برای سرمایه گذاری و تامین امنیت سرمایه گذاران بسترسازی کند، اظهار کرد:دولت باید در رفع موانع اجرایی، ایجاد پنجره واحد اقتصادی، اهتمام نسبت به تولیدات داخلی و توجه به آنها، پرداخت جوایز صادراتی، تنظیم تعرفه ها به نحو مطلوب و مناسب و حمایت از تولید داخلی قدم بر دارد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:مجلس شورای اسلامی تاکنون در قالب مواد قانونی موردنیاز دولت قدم های موثری برداشته است و همچنان آماده است، اگر موانعی برای ریل گذاری در  تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد، این موانع را رفع کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.