کرمان- معاون اول رئیس جمهور اطهار داشت: سرمایه گذاران به محض دیدن اینکه فضای تنبیه کننده است رغبت خود را از دست داده و به سایر کشورها می روند لذا باید کاری کنیم که ایرانی های پولدار از اقصی نقاط دنیا به کشور برگشته و پول خود را در کشور سرمایه گذاری کنند و در مرحله اول باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و آن را به صحنه آوریم.

اقتصاد باید مردمی شود/سرمایه گذاری با فضای تنبیهی روبروست

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در شورای آب کرمان که در مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان برگزار شد بیان کرد: باید بخش خصوصی با تمام قدرت در اقتصاد ایران فعال شود و برای این امر باید فضایی را ایجاد کرد که بخش خصوصی بتواند میدان دار اقتصادی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذارانی که ریسک پذیرفته و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می کنند انتظاراتی نیز دارند اظهار کرد: سرمایه گذاران زمانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند بررسی می کنند که فضای موجود، فضای تشویقی و پیش برنده است یا فضای تنبیه کننده است.

وی گفت: متاسفانه سرمایه گذاران به محض دیدن اینکه فضای تنبیه کننده است رغبت خود را از دست داده و به سایر کشورها می روند.

بخش خصوصی را نباید دستگیر کرد

وی تصریح کرد: بخش خصوصی بی جهت نباید بدهکار و دستگیر شود و هیچ کس حق ندارد در سال جدید برای بخش خصوصی مشکل ایجاد کند تا تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' به خوبی محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید مجوزهایی که بی جهت در مسیر تولید و اشتغال مزاحمت ایجاد می کنند را بردارند گفت: مجوزهای بی جهت در مسیر تولید و اشتغال، ظلم به تولید است.

جهانگیری افزود: برای آنکه تولید کشور راه اندازی شود باید سالی حداقل بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار از منابع خارجی استفاده کنیم و برای این منظور باید با دنیا تعامل داشته و رابطه خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور با مشکلات جدی روبرو است گفت: این موضوع به رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز منعکس شده و رهبری دستور داده اند این موضوع برطرف شود.

وی همچنین افزود: جنس خارجی باید یک وقت از فرهنگ ایرانی خارج شود و افتخار باید استفاده از کالای ایرانی باشد که موجب اشتغال جوانان و رونق تولید در کشور نیز می شود.

جهانگیری اظهار کرد: سال ۹۶ برای دولت محدودیت را قوی تر می کنیم تا هیچ دستگاهی نتواند کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، خرید کند.
وی گفت: شرکت های خارجی باید بدانند با وارد شدن به بازار ایران باید کالای با کیفیت تولید کرده و دفتر خود را در ایران راه اندازی کنند و نمی توان قبول کرد که دفتر خود را در کشور دیگری ایجاد کرده و کالای خود را در ایران به فروش برسانند.

کرمان جایگاه ویژه ای دارد

وی با بیان اینکه کرمان جایگاه ویژه ای در صنعت دارد بیان کرد:  محدودیت منابع آبی را یکی از مشکلات اصلی در مسیر توسعه استان  است.

وی با تاکید بر اینکه باید از آب دریای عمان و خلیج فارس در جنوبشرق و منطقه مرکزی کشور استفاده کرد ادامه داد: استان کرمان در زمینه انتقال آب پیشقدم شده و باید بسیار قوی در این زمینه قدم بردارد تا یک اقدام تاریخی و ماندگار تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برای تامین آب شرب در کشور مشکلی نداریم گفت: برای تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی نیز می توان از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.