خرم آباد- استاندار لرستان در جلسه ستاد خدمات سفر و ستاد انتخابات بر احیای دو کارخانه سیمان و چرم خرم آباد در سال آینده وعده داد.

کارخانه های  سیمان و چرم خرم‌آباد احیا می شوند

به گزارش قدس انلاین، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه اظهار داشت: برای تولید و اشتغال در لرستان لازم است ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام شود چراکه بدون سرمایه‌گذاری تولید امکان‌پذیر نیست بنابراین باید بتوانیم شرایطی را برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم آوریم.

وی یکی از برنامه‌های سال ۹۶ در استان لرستان را احیاء کارخانه سیمان و چرم و پوست خرم‌آباد دانست و عنوان کرد: پیگیری‌هایی انجام می‌شود تا این دو کارخانه در سال ۹۶ تعیین تکلیف شوند.

استاندار لرستان در رابطه با کارخانه سیمان زاگرس نیز گفت: مسدودی کارخانه سیمان زاگرس از صندوق توسعه ملی گرفته‌شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن به نام سیمان‌سفید زاگرس آغاز می‌شود.

وی به تعیین تکلیف کارخانه پارسیلون خرم‌آباد در روزهای پایانی سال ۹۵ اشاره کرد و عنوان کرد:  سال گذشته چند واحد صنعتی از جمله کشت و صنعت لرستان احیاء شد.

بازوند با اشاره به اینکه در سال ۹۶ به دنبال احیاء ظرفیت‌های راکد استان هستیم، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان باید این شعار و رهنمود مقام معظم رهبری را در سرلوحه کار خود قرار داده و به‌صورت جدی دنبال کنند.

وی تصریح کرد: یک‌زمانی برند سیمان به نام لرستان بود ولی اکنون کارخانه سیمان دورود هیچ تغییری نکرده است.

وی همچنین افزود: رئیس میراث فرهنگ، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نخستین سفر سال ۹۶ خود را به استان لرستان اختصاص داده است و روز پنج‌شنبه با حضور در شهرستان بروجرد از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید به عمل می‌آورد.

استاندار لرستان اظهار داشت: سال ۹۵ با همه شیرینی و تلخی‌هایش، برای استان لرستان سال خوبی بود و خرسندیم علی‌رغم مشکلات فراوانی که در استان بود در بحث اقدام و عمل کارنامه خوبی داشتیم به‌ویژه اینکه در حوزه اقتصادی و عمران شرایط مطلوب بود.

آمادگی برای برگزاری انتخابات

وی در رابطه با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان لرستان نیز تصریح کرد: آمادگی برگزاری انتخابات پارلمان محلی یا شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۵ شهر و هزار و۶۲ روستای استان وجود دارد و فرمانداران و بخشداران باید تلاش کنند تا این انتخابات با سلامت کامل برگزار شود.

استاندار لرستان اظهار داشت: برای افزایش مشارکت در انتخابات همه باید کمک کنند چراکه افزایش مشارکت نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان است و همین مشارکت‌ها می‌تواند تهدیدهای احتمالی را به فرصت تبدیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.