مشهد- معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: واحدهای اقامتی رسمی استان و مشهد مقدس به صورت کامل تکمیل و ضریب اشغال آن به ۱۰۰ درصد رسیده است.

پیش بینی حضور ۱۱ میلیون زائر/ظرفیت واحد های اقامتی رسمی مشهد تکمیل شد

به گزارش قدس انلاین،محمدحسن واحدی روز سه شنبه  اظهارداشت: بر اساس آمارها ۹۸ درصد ظرفیت هتل های استان و نیز مشهد با اقامت ۴۳۴ هزار و ۴۲۱ مسافر در روز ۳۰ اسفندماه تکمیل شد.

وی عنوان کرد: هتل آپارتمان ها نیز با اشغال ۲۶ هزار و ۷۰۶ تخت، مهمانپذیرها با ۲۳ هزار و ۹۶۶ مسافر، خانه مسافرها با ۲۲ هزار و ۱۲۹ تخت و زائرسراها و مهمانسراهای دولتی نیز با ۲۶ هزار و ۱۵۲ زائر به طور ۱۰۰ درصد پر بود.

واحدی افزود: همچنین در روز یاد شده ۶۱ هزار و ۷۰۶ نفر در مدارس استان اسکان یافتند که از این میزان ۵۸ هزار و ۲۳۳ نفر در مدارس مشهد اقامت گرفتند و حدود ۸۹ درصد ظرفیت مدارس استان و ۹۲ درصد ظرفیت مدارس مشهد اشغال بود.

به گفته وی، کمپ های زائر نیز ۱۷ هزار و ۹۴۴ مسافر را با ضریب اشغال ۴۵ درصدی و حسینیه ها و بقاع متبرکه و دیگر موارد نیز با ۹ هزار مسافر و اشغال ۲۰ درصدی در این ایام به زائران استان خدمات داده اند.

وی تصریح کرد: در مجموع از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۶۴۳ هزار و ۳۲۳ نفر در اماکن اقامتی رسمی و غیررسمی استان، با محوریت مشهد اسکان داده شده اند.

وی با بیان اینکه در این ایام نظارت بر اماکن اقامتی رسمی و غیررسمی و بین راهی استان نیز با جدیت اجرا شده است، گفت: در این راستا یک هزار و ۶۸۱ مورد بازدید توسط گروه های نظارتی مربوط از این مراکز صورت گرفته است.

وی گفت: از این تعداد ۵۷۸ بازدید از اماکن اقامتی رسمی، ۳۵۶ مورد از مجتمع های پذیرایی و بین راهی ، ۱۱۴ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی و ۶۳۳ بازدید نیز از خانه مسافرها و سایر مراکز مربوطه انجام گرفته است.

پیش بینی می شود خراسان رضوی در ایام نوروز امسال پذیرای بیش از ۱۱ میلیون مسافر نوروزی باشد که از این تعداد هشت میلیون نفر زائر مشهد الرضا (ع) خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.