بیرجند-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کارخانه سیمان باقران امروز با حضور رئیس جمهور در شهرستان درمیان به بهره برداری می رسد.

کارخانه سیمان باقران  درمیان با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

داوود شهرکی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند بیان کرد: کارخانه سیمان باقران پس از حدود ۱۳سال انتظار، امروز دوم فروردین ماه با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان درمیان به بهره برداری می رسد

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اظهار داشت: کارخانه سیمان باقران از جمله ۳۶ طرح  ملی و کشوری در راستای اقتصاد مقاومتی در استان است که در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح و بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این طرح ملی و بزرگ باید در استان و کشور به مردم معرفی گردد گفت: این پروژه عظیم با سرمایه گذاری بالغ بر۵۲۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال برای بیش از ۳۵۰ نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به پرداخت تسهیلات رونق تولید به این واحد تولیدی بزرگ اشاره کرد و افزود: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید برای این کارخانه مصوب شده است که در مرحله پرداخت قرار دارد و به زودی به این کارخانه پرداخت می شود.

شهرکی با بیان اینکه عملیات اجرایی  فاز اول طرح گندله سازی و کنسانتره آهن در این سفر آغاز می شود تصریح کرد: ساخت و بهره برداری از این طرح بزرگ در بازه زمانی دو ساله تعریف شده است که قرار است مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد استان و کشور را تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.