«استفن لندمن» با تشریح اهمیت همکاری های ایران و روسیه در جهت مبارزه با تروریسم در منطقه حضور روسیه در سوریه را موجب خنثی شدن نقشه های آمریکا برای منطقه دانست.

روسیه به کمک های ایران ارج می‌نهد/خنثی شدن اهداف منطقه‌ای آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در روزهای اخیر شاهد جنگ روانی هماهنگی از سوی برخی رسانه های آمریکایی و صهیونیستی هستیم که به نظر می رسد هدف آن تخریب همکاری مشترک ایران و روسیه در مبارزه علیه تروریسم در منطقه است.

در این رابطه پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» که ارتباط نزدیکی با سرویس های اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم غاصب اسرائیل به ویژه موساد دارد، اخیرا گزارشی از اوضاع سوریه پس از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا منتشر کرده و در آن مدعی وجود برنامه های مشترک آمریکا، روسیه و ترکیه برای آیندۀ سوریه شده است.

 این گزارش مدعی است: ترامپ و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اخیراً تصمیم گرفتند که در توافقی آمریکایی ـ روسی ـ ترکی، مناطق امنی در سوریه ایجاد نمایند که به معنی سلطه نظامی بر سوریه است. همچنین، ارتش های آمریکا، روسیه و ترکیه مسئول مرزهای منطقه امنیتی خواهند بود که ترسیم خواهد شد و واشنگتن، مسکو و آنکارا درباره آن توافق می نمایند.

دبکا فایل در ادامه ادعای خود نوشت: این تصمیم حاکی است که ایران، شبه نظامیان شیعه هوادار آن و حزب الله لبنان باید سوریه را ترک کنند و ارتش آمریکا سیطره بر دو منطقه امن شامل شمال شرق سوریه و مناطق شرق رود فرات از جمله مناطق کردنشین را به عهده خواهد داشت.

دبکا در این گزارش مدعی می شود که اواخر سال ٢٠١٦، باراک اوباما رییس جمهوری وقت آمریکا با پوتین درباره تقسیم مناطق نفوذ به توافق رسید، به این شکل که مناطق شرق رود فرات مناطق تحت نفوذ آمریکا و تمام روستاهای عربی ساحل مدیترانه منطقه نفوذ روسیه باشد. منطقه امن مد نظر ترکیه نیز در مرز مشترک این کشور با سوریه تا عمق ٣٥ تا ٥٠ کیلومتری داخل سوریه و شهر الباب است که ارتش ترکیه اکنون آن را در اختیار دارد.

این رسانه صهیونیستی در ادامه از ایجاد منطقه امن آمریکایی شماره ٢ در جنوب سوریه در طول مرز رژیم صهیونیستی و اردن با سوریه خبر داده و مدعی می شود که رفع خطر نیروهای ایران و حزب الله در مرز رژیم اسراییل و اردن از مهمترین اهداف این توافق می باشد، خصوصا که ترامپ و پوتین توافق کردند که نیروهای ایران از سوریه خارج شوند و حزب الله نیز مجبور به بازگشت به لبنان خواهد شد.این پایگاه همچنین نوشت: چنین اتفاقی در صورت وقوع به معنی قطع نفوذ ایران و حزب الله در خاورمیانه است.

«استفن لندمن» نظریه پرداز و تحلیلگر آمریکایی درباره اهمیت و هدف رسانه صهیونیستی از انتشار چنین گزارشی به خبرنگار مهر گفت: همانطوریکه می دانید دبکا فایل رسانه ای مرتبط به سرویس اطلاعاتی اسرائیل است و گزارش های آن معمولا ترکیبی از تبلیغات و بعضا گزارش های جدی است.

لندمن در ادامه گفت: «ولادیمیر پوتین» به کمک های ایران به حل بحران درگیری ها در سوریه ارزش می نهد. ایران و روسیه دو کشور متحد هستند. ایران حداقل در سطح مشورتی در سوریه حضور دارد.

لندمن در ادامه یادآور شد: آمریکا بسیار علاقمند است که ایران از سوریه خارج شود اما حضور ایران در سوریه برای پوتین ارزشمند است.

وی با اشاره به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نماینده آمریکا در سازمان ملل که ایران را موجب بی ثباتی سوریه معرفی کرده بودند گفت: مهم نیست که منبع بی ثباتی در منطقه چه کسانی هستند، این آمریکا، اسرائیل، ریاض، دیگر کشورهای عربی خلیج فارس، ترکیه و اردن هستند که مسئول حمایت از تروریسم و جنگ های بی پایان در منطقه هستند.

تحلیلگر آمریکایی درباره اهمیت مداخله نظامی روسیه در سوریه گفت: مداخله روسیه در سوریه اهداف امپریالیستی واشنگتن برای منطقه را خنثی کرد اما به این اهداف پایان نداده است. آمریکا با اعزام صدها نظامی به شمال سوریه برای حمایت از تروریست های ضد دولت و انجام جنایت های بسیار عریان دقیقا همان کاری را می کند که در عراق می کرد.

وی تاکید کرد اگر روسیه در سوریه برای مقابله با تروریست ها مداخله نکرده بود الان تروریست ها در وضعیت قوی تری در سوریه بودند.

این نظریه پرداز آمریکایی در ادامه یادآور شد: مسکو دینامیک موجود در صحنه را عوض کرد. پوتین برای شکست دادن تروریسم متعهد است و واشنگتن قصد دارد وی را متوقف کند. اوضاع در منطقه بسیار قابل اشتعال و ترسناک است به ویژه اگر ترامپ بخواهد همکاری با مسکو را در مبارزه با تروریسم متوقف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.