معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کشف ۱۷ تن مواد غذایی فاسد ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰ واحد و مغازه متخلف تعطیل شدند.

کشف ۱۷ تن مواد غذایی فاسد در مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محسن اعرابی اظهار داشت: ۶۰ اکیپ سه نفر بازرسین بهداشت محیط از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید می کنند و امسال با روش نوین برای بازرسی در ایام نوروز ورود پیدا کرده ایم.

وی شمار خانه های بهداشت را هزار و ۱۱۰ واحد بیان کرد و گفت: هزار پزشک خانواده نیز خدمات مرتبط با سلامت را به هم استانی ها ارائه می دهند.

وی با اشاره به آمار و نتایج معتبر در کشور ادامه داد: ۴۳ درصد زنان استان دچار چاقی هستند و این میزان در کشور ۳۰ درصد است وهمچنین ۲۲ درصد مردان استان نیز دچار چاقی هستند.

اعرابی با بیان اینکه ۹۴ درصد مردم استان به اندازه کافی ورزش نمی کنند توصیه کرد که حداقل هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش به صورت پیاده روی داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: شرایط خوبی از نظر زندگی و سلامت نداریم و ۳۴ درصد مردم استان دچار فشار خون بالا هستند و ۱۳.۵ درصد مردم نیز از بیماری دیابت رنج می برند.

وی با اظهار اینکه نمک نیز ریشه بسیاری از بیماری ها است گفت: مصرف نمک حدود ۱۲ گرم در روز است و این درحالی که میزان مصرف نمک بین سه تا پنج گرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.