بیرجند- پس از۱۰سال آغاز عملیات اجرایی کارخانه سیمان باقران ،بالاخره انتظار۳۰هزار سهامدار و مردم شهرستان مرزی درمیان پایان یافت و کارخانه سیمان باقران امروز به دست رئیس جمهور افتتاح  شد.

ایجاد اشتغال برای 250 نفر در کارخانه سیمان باقران

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، تلاش برای افتتاح و راه اندازی این مجموعه از ماهها پیش آغاز شده و با نصب وبهره برداری از سیستم های مورد نیاز توسط مهندسان و کارکنان بومی مجموعه سیمان باقران این کارخانه آماده افتتاح شده است.

۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه ریالی و ۲۴.۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی تاکنون برای اجرا این کارخانه صرف شده است و برای تکمیل و استمرار تولید به ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش نیاز است.

با بهره برداری کامل از کارخانه سیمان باقران در شهرستان مرزی درمیان در خراسان جنوبی، بیش از یک میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان کشور افزوده می شود.

باافتتاح این کارخانه ۲۵۰ کارگر بومی به صورت مستقیم مشغول به کار شده و برای ۹هزار نفر دیگر هم به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

سیمان باقران یکی از نزدیکترین کارخانه های سیمان کشور به افغانستان است که باهدف دسترسی به بازارهای خارجی در ۳۵ کیلومتری مرز افغانستان ساخته شده است.

قرار است بیش از ۸۰درصد تولیدات این کارخانه به کشورهای همسایه صادر شود.

فرماندار درمیان گفت:کارخانه سیمان باقران به عنوان قطب دوم اقتصادی شهرستان درمیان پس از کارخانه قند قهستان است و به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی مطرح است.

وی افزود: این کارخانه با توجه به نزدیکی شهرستان به کشور افغانستان می‌تواند به عنوان نزدیکترین کارخانه سیمان کشور به افغانستان مطرح باشد تا از ظرفیت های صادرات به این کشور بهره بگیریم.

مدیرعامل  سیمان باقران  با اشاره به اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر در این کارخانه اظهار داشت: ظرفیت تولید ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز می تواند زمینه اشتغال بیش از ۲ هزارنفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجادکند.

موسوی اظهار داشت: با توجه به جمعیت ۵۵ هزارنفری شهرستان درمیان با راه اندازی این کارخانه ۲۰ درصد جمعیت شهرستان از اشتغال آن بهره مند خواهند شد.

وی  افزود: به لحاظ فنی این کارخانه در حال حاضر پتانسیل افتتاح را دارد ولی برای راه اندازی کامل آن نیازمند تخصیص اعتبار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: کارخانه سیمان باقران پس از حدود ۱۳ سال انتظار، امروز دوم فروردین ۹۶ در دولت تدبیر و امید و با حضور رئیس جمهور و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری می رسد.

 شهرکی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اظهار داشت: کارخانه سیمان باقران از جمله ۳۶ طرح ملی و کشوری در راستای اقتصاد مقاومتی در استان است که در سفر رئیس جمهور به استان و با حضور ایشان شاهد افتتاح و بهره برداری از این کارخانه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این طرح ملی و بزرگ باید در استان و کشور به مردم معرفی گردد گفت: این پروژه بزرگ با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال برای بیش از ۳۵۰ نفر را فراهم آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی به پرداخت تسهیلات رونق تولید به این واحد تولیدی بزرگ اشاره کرد و تاکید کرد: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید برای این کارخانه مصوب شده است که در مرحله پرداخت قرار دارد و به زودی به این کارخانه پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.