بنده از نمایندگان می خواهم که از دولت یازدهم درخواست کنند تا در مدت پیش روی کاری خود، اقدام به تدوین لایحه ای در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشند مبنی بر اینکه ما در ابتدا موانع و مشکلات و چالش های مبارزه با کالاهای قاچاق را شناسایی کنیم که البته بسیاری از این موارد شناخته شده است.

دولت برای جلوگیری از قاچاق و واردات کالاهای مصرفی لایحه ارائه کند

عین الله شریف پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی گفت :امسال نیز مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، پیشوند اقتصاد مقاومتی را لحاظ فرمودند، اینکه مقام معظم رهبری بیش از سه سال است که بر موضوع اقتصاد تاکید دارند بیانگر اهمیت موضوع است. تاکید بر مسایل اقتصادی به معنای بیدار شدن ما از خواب غفلت است تا به این باور برسیم همانطور که بحث اقتصاد، اشتغال و تولید مبحث روز میهن ماست این سه موضوع نیز بسیار مورد توجه دشمن قرار دارد چرا که امروز دشمن از خاکریزهای اقتصادی در حال حمله به ایران است.
وی در این باره افزود :بر همین اساس اقتصاد را باید باز تعریف کرد تا بتوانیم موضوعاتی که اقتصاد را تهدید می کنند شناسایی کنیم تا بتوانیم دو موضوع تولید داخلی و اشتغال را به پیش ببریم. اشتغال با تولید در رابطه است هر چه قدر تولید پویا باشد و مردم به مصرف کالای داخلی تمایل داشته باشند در حوزه اشتغال موفق تر خواهیم بود.
شریف پور در این باره گفت :با افزایش اشتغال شاهد کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود. در حقیقت همانگونه که مقام معظم رهبری به موضوع قاچاق کالا از برخی مبادی اشاره کردند باید گفت این موضوع نیز بر موضوع اشتغال و تولید ملی تاثیر گذار است از این رو باید مسوولین دست اندرکار به فکر قوانین سختی باشند تا مانع ورود کالاهای قاچاق به کشور شوند. بحث دیگری که بسیار مهم است توجه به این موضوع است که مقام معظم رهبری ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل ساخته می شود را حرام کردند لذا بر یکایک نمایندگان مجلس لازم است تا به این مهم توجه کنند. بنده از نمایندگان می خواهم که از دولت یازدهم درخواست کنند تا در مدت پیش روی کاری خود، اقدام به تدوین لایحه ای در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشند مبنی بر اینکه ما در ابتدا موانع و مشکلات و چالش های مبارزه با کالاهای قاچاق را شناسایی کنیم که البته بسیاری از این موارد شناخته شده است.
شریف پور اظهار داشت :حضرت آقا با شفافیت در باره مبادی قاچاق کالا و موارد آن صحبت کردند و فرمودند که منظور من کولبرهایی که کالای مسافران را حمل می کنند نیست بلکه کالاهایی است که به صورت کانتینری ترانزیت می شوند. بنده از طرف کمیسیون اقتصادی عرض می کنم که ما نمایندگان در خصوص موضوع بانک ها و ساماندهی بانکه ا در مسایل ربوی بودن اقداماتی انجام شده و هنگامی که مجلس این موضوع را با دولت در میان می گذاشت آنها ادعا می کردند که لایحه شان در دست تدوین است و متاسفانه این موضوع را به تاخیر می انداختند که کمیسیون اقتصادی با تعیین زمان اعلام کرد در صورت عدم ارایه لایحه، کمیسیون اقتصادی طرحی را به صحن می فرستیم لذا در این باره بعد از تعطیلات نوروزی به رییس مجلس و نمایندگان پیشنهاد می دهم که دولت ظرف یک ماه لایحه ای را در خصوص موضوع قاچاق کالا به کشور به عنوان اولین اقدام سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید ارائه دهند در غیر این صورت مرکز پژوهش های مجلس با نمایندگان به تدوین طرح جامعی در خصوص شعار سال می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.