۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 514824

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از بازبینی روابط این کشور با اروپا پس از انجام همه پرسی تغییرات قانون اساسی این کشور خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین،  بر اساس این گزارش، اردوغان گفت: به محض اینکه (همه پرسی) ۱۶ آوریل به پایان برسد، ما دور میز (مذاکره) خواهیم نشست. وضعیت به این شکل نمی تواند ادامه پیدا کند. ما، یعنی ترکیه، هر آنچه لازم باشد را انجام خواهیم داد.


وی که این سخنان را در واکنش به تنش های به وجود آمده میان آنکارا و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش و هلند مطرح می کرد، با اشاره به یکی از مصدومین حادثه درگیری میان نیروهای پلیس هلند و شهروند ترک تبار مقیم این کشور به نام «حسین کورت» گفت: ما از هلند در خصوص به زمین کشیده شدن برادر، حسین کورت جواب خواهیم خواست.
اردوغان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اروپا دیگر نمی تواند ترکیه را با ابزار فشار عضویت در اتحادیه اروپا تهدید کند و از این پس به هیچ یک از اروپایی ها اجازه داده نخواهد شد تا در خاک ترکیه جاسوسی کنند.
وی بار دیگر اروپا را متهم به انجام رفتارهای نژادپرستانه کرد و افزود: اروپا مانند دوران پیش از جنگ جهانی دوم، اروپایی نژادپرست و فاشیست بوده... و اروپایی ضد مسلمان و ضد ترک است.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.