بوشهر- اداره کل هواشناسی بوشهر هشدار داد با توجه به استقرار سامانه بارشی و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و بالا آمدن آب دریا لذا مسافران از اسکان در سواحل و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

بوشهر طوفانی می شود/گردشگران از اطراق حاشیه ساحل و رودخانه خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت جوی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده اظهار داشت: آسمان استان بوشهر نیمه ابری گاهی تمام ابری همراه با غبار محلی و از فردا صبح همراه با رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

نادر شفیع‌خدایی از استقرار سامانه بارشی در استان بوشهر خبرداد و گفت: بر اساس بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی، از فردا سامانه بارشی در استان بوشهر مستقر می‌شود که اوج بارندگی‌ها روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با رعد و برق و ریزش تگرگ گفت: با توجه به تداوم و شدت بارش‌ها  ، نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص در روزهای جمعه و شنبه و بویژه در مناطق جنوبی و شرقی استان هشدار داده می‌شود.

وی، شرایط برای ریزش تگرگ در برخی مناطق مستعد استان بوشهر را  فراهم  دانست و خاطر نشان کرد: در روزهای جمعه و شنبه با توجه استقرار سامانه بارشی ، وزش تندباد لحظه‌ای و افزایش موقت ارتفاع موج دریا کاملاً محتمل بنظر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد، ایجاد گرد وخاک و کاهش دید در نقاط مختلف استان بوشهر طی مدت مذکور پیش بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی با تاکید بر پرهیز از دریاروی با شناورهای سبک مانند قایق  گفت: با توجه  وضعیت نامناسب جوی و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و بالا آمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی از اسکان در نواحی مرتفع، سواحل و حاشیه رودخانه‌ها در استان بوشهر خودداری شود.                        

وی، ارتفاع موج دریا را  بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر  اعلام کرد و افزود:  ارتفاع موج دریا از فردا صبح در قسمت‌های شمالی استان بوشهر بین ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر ارزیابی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.