وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت توقف تجاوزات ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا علیه حاکمیت دمشق را خواستار شد.

سوریه توقف تجاوزات ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سانا، دولت سوریه در واکنش به بمباران یک مدرسه در نزدیکی الرقه توسط جنگنده های آمریکایی که به کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی منجر گردید از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست تجاوزات ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا علیه حاکمیت دمشق را متوقف نمایند.

وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا با بمباران یک مدرسه در «البادیه الداخلیه» واقع در شهر «المنصوره» در حومه غربی «الرقه» جنایت جدیدی را مرتکب شدند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که این حمله به کشته شدن بیش از ۳۲ کودک و زن و زخمی شدن ده ها غیرنظامی و تخریب مدرسه مذکور که حدود ۵۰ خانواده آواره سوری از حومه حلب، الرقه و تدمر در آن سکونت داشتند، منجر گردید.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین این حمله را حلقه جدیدی در سلسله تجاوزات ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه برشمرد که به بهانه مبارزه با تروریسم و در کنار اقدامات گروه های تروریستی در سوریه صورت می گیرد.

این وزارتخانه در این نامه ها ائتلاف بین الملی را به ارتکاب جنایات متعدد در حق مردم سوریه در منبج، الغندوره، طوخان الکبری و دابق در حومه شمالی حلب، البوکمال و جبل الثرده در دیرالزور، الهیشه، الطبقه و المشیرفه در حومه الرقه و همچنین دیگر مناطق سوریه متهم کرد.

دمشق همچنین نسبت به سکوت سازمان ملل متحد و بویژه شورای امنیت در قبال این جنایات و اینکه هیچ اقدامی برای توقف این تجاوزات انجام نمی دهند ابراز تاسف نمود.

لازم به ذکر است که جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا با حمله به شهر «المنصوره» در حومه غربی «الرقه» جنایت جدیدی را در حق مردم سوریه مرتکب شدند.

در همین راستا، منابع محلی و رسانه ای اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا یک مدرسه  در «البادیه الداخلیه» در جنوب شهر المنصوره واقع در ۳۰ کیلومتری غرب الرقه را هدف قرار دادند که در پی آن ده ها نفر از شهروندان سوری که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، کشته و زخمی شدند.

این منابع افزودند که حملات هوایی ائتلاف آمریکا موجب تخریب تقریبا کامل این مدرسه گردید. حدود ۵۰ خانواده آواره سوری از حومه حلب، الرقه و تدمر در این مدرسه سکونت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.