بی تردید انسجام، هماهنگی و هم افزایی مردم یمن در جبهه ها و پشت جبهه ها عامل موفقیت در برابر آل سعود و غرب و رژیم صهیونیستی است.

ابعاد تحول در سامانه موشکی انصار الله / علت افزایش وحشی گری سعودی ها در یمن چیست؟

به گفته کارشناسان و تحلیل گران منطقه، جنگ در یمن سرآغاز تغییرات ژئوپلتیکی مهمی در خاورمیانه بود به نحوی که نشان می داد منطقه درگیر پروژه سعودی _صهیونیستی شده است. آنچه در این میان مشخص است تجاوزی مغایر قوانین و مقررات بین المللی به یمن است. بی شک عمده ترین اهداف غرب و رژیم جعلی صهیونیستی تحقق سیاست های اختلاف برانگیز دینی مذهبی و افزایش جنگ های نیابتی بین مسلمانان و سیاست اسلام هراسی و ایجاد ناامنی در منطقه است. هرچند عربستان درصدد برآمد تا بر آب های خلیج عدن و تنگه باب المندب تسلط بیشتری بیابد اما با گذشت بیش از دو سال از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن نه تنها کشور متهاجم دستاوردی نداشته بلکه منجر به افزایش اتحاد و هم افزایی در بین مردم با ارتش و نیروهای مقاومت این کشور شده است.قدس آنلاین در گفتگوی پیش رو با دکتر سید هادی سید افقهی به تحلیل وقایع و ماحصل تجاوز عربستان به یمن پرداخته است.
دکتر سید هادی سید افقهی با اشاره به همکاری کشورهای غربی در تهاجم به یمن گفت: تهاجم به یمن به سرکردگی عربستان سعودی با حمایت های آمریکا و برخی از کشورهای عضو ناتو مانند فرانسه و انگلیس و برخی از کشورهای عربی بخصوص امارات متحده عربی آغاز شد. هر چند که امارات متحده عربی در ماه های اخیر دامنه حضور و دخالت خود را در یمن افزایش داده است و در برخی مناطق یمن بخصوص عدن و منطقه ساحلی درگیری هایی را رقم زده است. در این بین رژیم صهیونیستی در کنار کشورهای یاد شده با همراهی عربستان با اجیر کردن مزدورانی از کشورهایی چون سودان، سومالی، بنگلادش و...پرداخته تا مردم یمن را بیش از پیش در تنگنا قرار دهند. در آن سوی جبهه مردم یمن در دو سال گذشته با همراهی و همکاری با ارتش و نیروهای مقاومت نشان دادند که ذره ای در برابر دشمن کوتاه نمی آیند. مردم یمن اعم از عشایر و اهل سنت و شیعیان این کشور در کنار نیروهای انقلابی به سعودی ها اجازه ندادند که اهداف خود را پیاده کنند هر چند سعودی ها در آغاز تهاجم به یمن اهدافی را برای خود متذکر شدند اما همراهی و اتحاد مردم یمن مانع تحقق این اهداف شد.
این کارشناس سیاسی با اشاره به عدم توفیق سعودی ها در یمن خاطر نشان کرد :عدم تحقق اهداف سعودی ها موجب افزایش خشونت و وحشی گری آنها در یمن شد. هر چند در ماه های اولیه جنگ برخی از عشایر و مردم برخی از شهرهای یمن که به نوعی خود را بی طرف می دانستند در ماه های گذشته با مشاهده آتش افروزی های سعودی و استفاده از امکانات مدرن علیه شهرها و مردم غیر نظامی دریافتند که توطئه ای در کار است و جنگ، جنگ با حوثی‌ها و بر سر قدرت نیست بلکه طرح آمریکا و عربستان برای غارت ثروت های خدادادی یمن است. مردم یمن دریافتند غرب با همراهی برخی از کشورهای عربی درصدد است تا بر سواحل بیش از سه هزار کیلومتری یمن و تنگه باب المندب مسلط شوند.
دکتر سید افقهی در این زمینه افزود :خوشبختانه همراهی مردم منجر به عدم تحقق اهداف غربی ها و سعودی ها شد. آنها نتوانستند انصارالله را خلع سلاح کنند و ارتشی ها را به پادگان ها بازگردانند بنابراین امروز شاهد هستیم عربستان سعودی به شیوه های غیر انسانی متوسل شده به نحوی که با استفاده از بمب های خوشه ای و شیمیایی مناطق مسکونی و غیر نظامی از جمله منازل مسکونی، بیمارستان ها، داروخانه ها، ورزشگاه ها و زیر ساخت ها را زیر آتش خود قرار داده تا در کنار محاصره های مضاعف بتوانند حداقل ترین های اهداف خود را محقق کند.
وی در این باره گفت :علی رغم اینکه عربستان سعودی همه توان خود را در جنگ و تجاوز به یمن به کار گرفته است و مجامع بین المللی با سکوت خود از این کشور حمایت می کنند به نحوی که نام عربستان را از لیست جنایت های جنگی که بر کودکان تحمیل شده خارج کرده اند اما همچنان مردم یمن در اوج اقتدار خود هستند چرا که لحظه ای از حمایت از ارتش و انصار الله دست برنداشته اند، هر چند سعودی ها در برخی مناطق پیشروی داشته اند اما در تنگه باب المندب و.. ناکام مانده اند و ارتش یمن توانسته با شکستن محاصره و دور کردن تروریست ها مناطق یمن را امن کند.
دکتر سید افقهی کارشناس سیاسی با اشاره به توفیق نیروهای انقلابی یمن در ۶ ماه گذشته افزود : خوشبختانه تحول مهمی در سامانه موشکی انصار الله رخ داده است به نحوی که شاهد هستیم تاسیسات نفتی آرامکو توسط موشک های نیروهای انقلابی یمن هدف قرار می گیرد نیروهای انقلابی و ارتش یمن توانستند تا ۴۰ کیلومتری پایگاه های هوایی پادگان‌های حساس ریاض همانند ملک سلمان و امیرخالد و... را هدف قرار دهند. علی رغم اینکه عربستان سعودی از تجهیزات مدرنی برخوردار است اما نیروهای ارتش و انصار الله یمن اجازه پیشروی چشمگیری به متجاوزان نداده اند.
دکتر سید افقهی با اشاره به تلاش های سیاسی برای برقراری آتش بس در این میان گفت: متاسفانه عربستان سعودی با آتش بس در یمن مخالفت دارد و بارها توانسته با استفاده از نیروهای مزدور و ضد یمنی که غالبا از طرفداران عربستان سعودی به شمار می‌روند گفتگوهای یمنی _یمنی را با چالش مواجه کنند.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه تحولات سیاسی مهمی در عرصه سیاست داخلی یمن رخ داده خاطر نشان شد :تحولات مهمی در عرصه مدیریت بحران در یمن رخ داده بنحوی که شاهد بودیم مجلس اعلای سیاسی، شورای عالی انقلابی و پارلمان مجدداً فعال شد و با تشکیل کابینه و انتخاب نخست وزیر روند فعالیت های موثر در مدیریت داخلی با توان و کارآمدی بیشتری دنبال می شود. بی تردید فعالیت های یاد شده نشان می دهد ارتش یمن و نیروهای حوثی‌ به مناطق تحت اشراف خود تسلط قابل توجهی دارند دقیقا برخلاف مناطقی که تحت تصرف نیروهای طرفدار عربستان و منصور هادی است. نیروهای طرفدار عربستان و منصور هادی با انجام اعمال تروریستی و عملیات های انتحاری یکدیگر را به قتل می رسانند و فجایعی را رقم می زنند در حالی که مردم یمن با حمایت از ارتش و انصار الله نشان دادند با تشکیل کمیته های انقلابی و عشایری از میهن و سرزمین خود دفاع میکنند.
دکتر سید افقهی در پایان یادآور شد :بی تردید انسجام، هماهنگی و هم افزایی مردم یمن در جبهه ها و پشت جبهه ها عامل موفقیت در برابر آل سعود و غرب و رژیم صهیونیستی است. مردم یمن امروز مشابه مدل جنگ عراق علیه ایران عمل می کنند نه تنها مردان در جبهه ها و مناطق عملیاتی بلکه زنان نیز با حمایت های پشت جبهه در پیروزی و مقاومت کشور خود بسیار موثر هستند. مردم یمن امروز با افزایش بصیرت دریافته اند با تمام سختی ها با تکیه بر توان داخلی و توجه و تاکید بر قناعت میتوان در برابر دشمن ایستاد و به پیروزی دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.