مشهد- رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در سه روز نخست نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و ۶۲۴ نفر ثبت نام کردند.

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: این آمار در مقایسه با  دوره مشابه قبل، رشد ۱۴ درصدی داشته است.

وی افزود: طی روز سوم، در استان هزار و  ۴۶۴ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۴۰ دواطلب شوراهای  اسلامی شهر و هزار و ۲۲۴ داوطلب شوراهای اسلامی روستایی می باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در این میان پنج شهرستان نیشابور  با ۲۵۹ داوطلب،  مشهد ۱۶۵، تربت جام ۱۵۰، قوچان ۹۲ و سبزوار با ۷۳ داوطلب بیشترین آمار ثبت نام شدگان در روز چهار شنبه را به خود اختصاص دادند.حسینی، پنج شهرستانی که کمترین تعداد ثبت نام شدگان را در سومین  روز داشتند شامل خلیل آباد با ۲ داوطلب، جغتای ۸ ، باخزر ۱۱ ، مه ولات ۱۴ و  رشتخوار و داورزن هر کدام  با  ۱۶ داوطلب اعلام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین پنج شهرستان که بیشترین آمار ثبت نام شهری را داشتند نیز شامل نیشابور با ۶۵، مشهد۵۵، تربت جام ۱۳، چناران ۱۱ و سرخس و کاشمر هر کدام با  ۹  نفر و کمترین ثبت نام در حوزه شهری نیز متعلق به خلیل آباد با هیچ داوطلبی در این حوزه، باخزر، جوین، و فیروزه  هر کدام یک نفر، بجستان، جغتای، داورزن، زاوه، رشتخوار، فریمان ومه ولات هر کدام با ۲،  خواف، کلات و خوشاب هر کدام  با  ۳ و بردسکن  با ۴ داوطلب بوده است.

حسینی تصریح کرد:  سنین  بین ۳۶ تا ۴۰ سال  با تعداد ثبت نام  ۵۰۲ نفر بالاترین تعداد افراد و  سنین بالای ۷۵ سال  با تعداد ثبت نام  ۳۱ نفر کمترین تعداد افراد به لحاظ ترکیب سنی را شامل می شوند
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.