ساری- هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی های رگباری و احتمال جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف استان و همچنین مواج شدن دریای خزر هشدار داد .

بارش های رگباری و احتمال جاری شدن سیل در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این اخطاریه ،با توجه به نفوذ و تقویت سامانه بارشی به استان از امروز پنج‏شنبه سوم فروردین بارندگی همراه با وزش باد ازسمت غرب استان آغاز و بعدازظهر وشب بتدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش می یابد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که در روزهای جمعه و شنبه بارش متناوب باران همراه با کاهش دما در استان ادامه دارد که بارش در ارتفاعات استان به صورت باران و برف خواهد بود.

بر این اساس ،شنبه شب و روز یک‏شنبه هفته آینده نیز بارش ها پراکنده و از اواخر روز یکشنبه بتدریج با خروج این سامانه از میزان ناپایداری و ابرناکی در استان کاسته شده و از روز دوشنبه اینده آسمان استان آفتابی همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد در این مدت لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای بویژه جاده های کوهستانی بدلیل بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

اصغر بسطامی رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران روز پنج شنبه در این رابطه گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی ، بارندگی ها تا روز یکشنبه در مازندران پایدار است که در سطح استان به صورت باران و در ارتفاعات مازندران و محور های مواصلاتی کوهستانی به صورت بارش برف خواهد بود .

بسطامی اظهار داشت: در این مدت مردم مازندران و مسافران نوروزی این استان شاهد کاهش محسوس دما خواهند بود و برای فردا جمعه دمای هوا پنج تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.