تبریز- تمبرهای نوروزی گردآوری شده و نمایانگر نیم قرن قدمت تمبر در صنعت پستی ایران در قالب نمایشگاه در خانه حیدرزاده به نمایش گذاشته شد.است.

 نمایشگاه تمبرهای نوروزی در خانه«حیدرزاده» بر پا شد

به گزارش قدس انلاین، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص هدف برگزاری نمایشگاه تمبرهای نوروزی گفت: تمبر یکی از مهم ترین لوازم سیستم پستی کشورهاست که علاوه بر کاربرد آن در پرداخت هزینه های پستی، در مناسبت های مختلف نیز با طرح های ویژه جهت ثبت وقایع مهم، چاپ گردیده است، نکته قابل توجه این است که از نخستین انتشار تمبر در جهان بیش از ۱۷۰ سال میگذرد.

مرتضی آبدار افزود: نمایشگاه حاضر شامل تمبرهای نوروزی منتشر شده کشورمان از سال ۱۳۴۳ تا  ۱۳۹۶ است که به همت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان جهت بازدید عموم و مسافران نوروزی بر پا شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه تمبرهای نوروزی در خانه تاریخی «حیدرزاده» از ۲۹ اسفند لغایت ۱۳ فروردین، از ساعت ۹ الی ۱۹ میزبان همشهریان و مسافران نوروزی خواهد بود.

مرتضی آبدار خاطر نشان کرد، همزمان با برگزاری نمایشگاه تمبرهای نوروزی در خانه حیدرزاده، نمایشگاه آثار صنایع دستی و تزیینی در استان دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.