سمنان- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و ششم اسفند ماه ۹۵ تا کنون بیش از ۱۰۵ هزار نفر از مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کردند.

افزون بر ۱۰۵ هزار نفر از آثار تاریخی سمنان بازدید کردند

به گزارش قدس انلاین، مریم سلمانیان افزود: در این مدت ۱۰۵ هزار و ۵۶۵ نفر از آثار تاریخی و نقاط گردشگری استان سمنان بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۳۰ هزار و ۹۲۷ نفر در استان سمنان اقامت کردند، گفت: یک هزار و ۹۵۶ نفر در هتل ها، ۳۹۰ نفر در هتل آپارتمان‌ها، ۸۰۸ نفر در مهمانپذیرها و یک هزار  ۶۵۰ نفر در کمپ‌های موقت استان سمنان اقامت کرده اند.

سلمانیان با اشاره به اقامت ۳۸ هزار و ۳۴۸ نفر در مدارس استان سمنان، افزود: در این مدت ۲۸ هزار و ۱۸ نفر در چادرهای مسافرتی استان سمنان اقامت کردند.

وی گفت: ۵۹ هزار و ۷۵۷ نیز در سایر مراکز اقامتی  استان اقامت کرده اند و دو هزار و ۵۶۳ نفر  نیز از موزه های استان سمنان بازدید کرده اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در این مدت ۹۴ گردشگر خارجی از موزه های استان سمنان بازدید کرده اند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که ۷۱۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کاروانسرای لاسجرد، آرامگاه شیخ علاء الدوله، روستای گردشگری پاده، کاروانسرای دهنمک، میدان ارگ، خانه تدین، منطقه بنه کوه، موزه گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، کاروانسرای میاندشت، کاروانسرای میامی، چشمه علی، مسجد تاریخانه، غار دربند و شیرقلعه از جمله نقاط پربازدید استان سمنان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.