سرپرست باشگاه پرسپولیس مدعی شد، مسئولان این باشگاه به لطف خدا و حمایت هواداران تا الان مشکلات پرونده‌های مالی را برطرف کرده‌اند.

گفت‌وگو با طاهری از حضور در ورزشگاه در بازی معروف شش‌تایی‌ها تا شایعه کسر 6 امتیاز

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر طاهری بهترین خاطره خود در سال 95 را این‌طور بیان کرد: در بازی نهایی فصل گذشته مقابل راه‌آهن، انتظار می‌رفت با نتیجه‌ی خوبی که رقم می‌خورد قهرمان لیگ شویم، اما علی‌رغم اینکه کم داوری‌ها و ناداوری‌ها در ابتدای فصل امتیازات زیادی را از ما کسر کرد و نگذاشت در حد قهرمانی به امتیاز لازم برسیم، در روز آخر طبق آیین‌نامه لیگ ایران دوم شدیم ولی با این حال تمام هواداران در ورزشگاه ماندند و تیم را تشویق کردند که «اول بشی آخر بشی دوستت داریم» و این بهترین خاطره از سال گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه پرسپولیس عشق هوادارانش شده است، اظهار داشت: پرسپولیس تیم مردمی بوده و به هیچ عنوان حالت سازمانی خودش را پیدا نکرد و به همین دلیل در دل همه جای گرفته است. چند مدتی نتایج تیم به گونه‌ای شد که توجه طرفداران پرسپولیس را کم کرده بود اما طی یکی، دو سال اخیر بسترهایی ایجاد شد و زحمات کادر فنی تیم به ویژه آقای برانکو و بازیکنان که باید از تک تک آنها تشکر کرد و همچنین تمام مجموعه باشگاه، تدارکات و ... موجب شد کار تیمی خوبی را شکل دهیم تا برآیند خروجی آن رضایت هواداران شود.

طاهری در پاسخ به این پرسش که «شما از سن کم هم طرفدار پرسپولیس بودید؟»، خاطر نشان کرد: بارها اذعان کردم آنقدر پرسپولیسی بودم که در گذشته مادرم دعا می‌کرد تا تیم برنده شود تا مبادا من گریه کنم. واقعاً بیشتر بازی‌ها را به ورزشگاه امجدیه و آزادی می‌رفتیم. خودمان هم فوتبال بازی می‌کردیم و من هافبک نفوذی بودم، اما بعد از جنگ شرایطی پیش آمد تا در عرصه دیگری فعالیت کنم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین یادآور شد: در مسابقه 6 بر صفر پرسپولیس و تاج در ورزشگاه بودم و مسابقه برگشت همان فصل که یک - یک شد نیز در ورزشگاه حضور داشتم. برد شش گله برای ما هیجان‌انگیز بود اما برای نیم‌فصل دوم بازیکنان تاج را یک ماه به اردو بردند تا نتیجه متقابلی را به دست بیاورند. در بازی برگشت گل اول را مرحوم همایون بهزادی برای پرسپولیس زد و بعد نتیجه یک - یک شد. برای ما هم جالب بود که آنها با هزینه‌های زیاد نتوانند برنده شوند.

وی در مورد بهترین خاطره‌اش از نوروز گفت: بیشتر خاطران به دوران بچگی مرتبط می‌شود. لباس‌هایی که مرحوم پدرم می‌خرید و بزرگ بود، اما تعطیلات تمام نشده بود، به دلیل بازی کردن ما پاره می‌شد. در گذشته خیلی دوست داشتم به جای کفش عید، کتانی میخی بخرم. در آن بهترین عیدی‌ها را از پدرم می‌گرفتم. او پول هدیه می‌داد ولی لذت زیادی داشت. اسکانس‌های نو یک ریالی و ... که پدرم هدیه می‌کرد خیلی لذت‌بخش بود، چون با آن  وسایلی که دوست داشتیم می‌خریدیم، اما الان ماشین‌های کنترلی، تبلت و ... آمده و همه چیز متفاوت شده است.

طاهری با اشاره به تفریحاتش در سال جدید خاطر نشان کرد: چون با بحث کامپیوتر و مدل‌سازی آشنا هستم در یکی دو سال اخیر روی برنامه‌های باشگاه و پیاده کردن مدل‌های ریاضی روی آن فعالیت داشتم. برای همین الان هر پرداختی انجام می‌شود خودم محساباتش را انجام می‌دهم و نتیجه کار را به بخش مالی می‌دهم تا طبق آن پرداختی داشته باشند. خروجی آنها نیز با خروجی‌ای که من قبلاً درآورده بودم یکی می‌شود. بخش بیشتر کارم هم مطالعات و باتوجه به سابقه‌ام در صنعت بحث‌های اقتصادی است. اخبار را هم پیگیری می‌کنم.

وی همچنین با طرح این مدعا که در اوقات فراغت هم امور پرسپولیس را دنبال می‌کند، افزود: این کار خیلی وقت‌گیر است. اتفاقات گذشته برای پرسپولیس یک موضوعی بوده که همیشه روی این میز کاری من است و باید به آن پرداخته و حل شود. در بحث معوقاتی اعم از پرونده‌های حقوق بین‌المللی، داخلی، مسائل مالیاتی، حقوق، بازیکنان، مخارج جاری و ... بیشترین فشار به مدیریت و بخش اجرایی باشگاه می‌آید.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین تصریح کرد: مدل‌های مختلفی برای درآمدزایی درست کردیم و انتظار داشتیم در دولت و مجلس نگاه خاصی شود و به ما کمک کنند. انتظار خودم بیشتر از این بود چون واقعاً شرایط خیلی سخت است و همچنین ما به هیچ جایی برای تسهیل مالی دسترسی نداریم. الان که وزارت ورزش ما را متولی اداره‌ای می‌کند، بنابر محدودیت قانونی اجازه هیچگونه کمکی ندارد و پرداختی صورت نگرفته است، پس باید از یک جا مخارج را تأمین کرده و معوقات را پرداخت کنیم.

طاهری ادامه داد: جا دارد از هواداران پرسپولیس که سرمایه اصلی باشگاه هستند تشکر کنیم که از طریق سامانه هواداری به ما کمک کردند. تماشاگران ما نیز باید بدانند در امور روزانه خود برای کارهای بانکی از یک بستری استفاده می‌کنند ولی لازم است از روش باشگاه این کار را انجام دهند تا به ما هم کمک شود، چون از آنها پولی کم نخواهد شد، اما به دلیل تراکنش‌های انجام گرفته، آن بانک به باشگاه پول می‌دهد و همین ذرات کوچک به ما کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: باشگاه‌های دیگر به دلیل ارتباط و اتصال سازمانی، تأمین می‌شوند و خیلی راحت تبلیغ می‌گیرند. آنها با کمترین مشکل می‌توانند تامین مالی کنند اما ما این‌طور نیستیم و نمی‌توانیم از پیکره بخش دولتی منابع مالی را تأمین کنیم و مجبور هستیم به مدل‌های هوادای روی بیاوریم. تشکر می‌کنم از هواداران که در این زمینه ما را پیش بردند. بخش هوادارای از پرسپولیس جدایی ناپذیر بوده و واقعاً این باشگاه با هوادار زنده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که داستان کسر شش امتیاز از تیم فوتبال این باشگاه چیست،‌ گفت: به لطف خدا و حمایت هواداران تا الان مشکلات پرونده‌های مالی را حل کردیم، اما هنوز با پرونده‌های باز دیگری در فیفا مواجه هستیم و منتظریم تا احکام آن بیاید. بخشی از آن مرحله ابتدایی است که می‌توانیم اعتراض کنیم و قسمت دیگر در مرحله تجدیدنظر قرار دارد و باید به اجرا در بیاید. اگر مسئله‌ای باشد با هواداران مطرح خواهیم کرد تا به کمک آنها مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: خدا را شکر الان مشکلی نیست ولی برخی رسانه‌ها و بعضی افراد مغرضانه حرف می‌زنند تا هواداران را دلسرد کنند. از آنها می‌خواهم اخبار را از طریق باشگاه پیگیر باشند، چون در فضای مجازی مسائلی گفته می‌شود که در صورت پرداختن به آن زمان و انرژی زیادی گرفته خواهد شد. من نباید جواب شایعات را بدهم. از تمام خبرنگاران تشکر می‌کنم ولی برخی از آنها وقتی برای تمرین به ورزشگاه شهید کاظمی می‌روند یک شکستگی ابرو را تیتر اخبار می‌کنند و مطالب روحیه‌بخش انتشار نمی‌دهند. بیشتر به حاشیه توجه دارند، تا متن.

طاهری همچنین تصریح کرد:  افتخار می‌کنم که در خدمت طرفداران هستم و برای ما سربلندی است که دو سال در پرسپولیس حضور دارم. هیچ چیزی هم نخواستم. لحظه‌ای که خنده را بر لب تماشاگران در ورزشگاه می‌بینم بهترین زمان ممکن است. امیدوار هستیم قهرمان لیگ برتر شویم اما این تیم، چنین شرایط هواداری، بازیکنان، نفراتی که مد نظر هستند و ... توانایی حضور در فینال جام باشگاه‌های جهان را دارند و واقعاً دور از دسترس نیست. موفقیت‌ها و کیفیت فوتبال اروپا با تمرین و ممارست به دست آمده است.

دو سال پیش ورزشگاه شهید کاظمی چنین شرایطی نداشت ولی شهرداری منطقه و مرکز، شورای شهر و ... کمک زیادی در این زمینه به ما کردند که از آنها تشکر می‌کنم. اگر در این فضا کار کنیم خروجی هم می‌گیریم ولی اگر چنین سخت‌افزار و نرم‌افزاری برای بازیکن نداشته باشیم نمی‌توانیم انتظارات را بالا ببریم ولی خدا را شکر بستر مناسبی فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.