دستیار وی‍ژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: همه مردم در انجام بهینه ماموریت های اورژانس مسوولیت هایی دارند و با همکاری های مناسب و به موقع مانند گشودن مسیرهای تردد خودروهای اورژانس و نیز اطلاع رسانی های می توانند نیروهای اورژانس را کمک کنند.

همه مردم در انجام بهینه ماموریت‌های اورژانس مسئولیت دارند

 به گزارش«قدس آنلاین» الهام امین زاده روز پنجشنبه در بازدید نوروزی خود از سازمان اورژانس در جمع کارکنان و کارشناسان اورژانس افزود: آموزش شهروندان درباره نحوه همکاری با کارکنان اورژانس و نیز خودورهای اورژانسی بسیار مهم است و آموزش در این خصوص باید رایگان از طریق صدا وسیما انجام شود که یکی از مهمترین آموزش های همگانی حسوب می شود.
وی اظهار داشت: در بازدید از اورژانس یکی از مطالبی که از سوی مسوولان اورژانس مورد تاکید قرار گرفت، کمبود کارکنان و تجهیزات است که به عنوان دستیار ویژه رییس جمهوری موارد مطرح شده در این بازدید را پیگیری خواهم کرد.
امین زاده تاکید کرد: کمک نیروی انتظامی و شهرداری به عنوان اینکه شهرداری در مبلمان شهری خود اورژانس را ببیند نیز یکی از مواردی بود که از سوی مسوولان اورژانس مطرح شد.
وی گفت: اورژانس به دلیل خدماتی که در جامعه انجام می دهد نیازمند حمایت جدی دولت است که این خدمات شامل حمایت اجتماعی و حقوقی است.
دستیار وی‍ژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی افزود: یکی از مواردی که از سوی مسوولان اورژانس مطرح شد، کشته شدن نیروهای اورژانس در حین ماموریت است که این افراد جانباز یا شهید قلمداد نمی شوند و این امر یکی از مطالبات جدی کارکنان اورژانس است که در این خصوص از ما خواسته شد که آنها را یاری کنیم.
امین زاده ادامه داد: تعدادی از نیروهای اورژانس در حین انجام ماموریت قطع نخاع شدند که به گفته مسوولان اورژانس هیچ گونه مستمری دریافت نمی کنند که باید برای آنها فکری شودو
دستیار وی‍ژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی همچنین از مسوولان اورژانس خواست، چنین مواردی را برای پیگیری بصورت مکتوب به او ارائه دهند.
وی درباره آموزش های همگانی و آموزش دیگر نهادها و سازمان ها درباره ماموریت های اورژانس نیز گفت: در این زمینه آموزش و پرورش، وزارت علوم، سرای محله ها و شهرداری ها می توانند کمک بسیاری را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا الهام امین زاده صبح امروز علاوه بر بازدید نوروزی خود از اورژانس، از پایگاه یک ایستگاه آتش نشانی تهران واقع در میدان حسن آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسایل کاری آتش نشان ها و موارد مربوط به ماموریت در حادثه پلاسکو قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.