مشهد- رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از گردشگران و مسافران نوروزی خواست تا از خرید نبات هخای فله ای و بدون پروانه بهداشتی خودداری کنند.

مسافران از خریداری نبات های فله ای خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی باخرد اظهار داشت: بازرسی و بررسی های صورت گرفته وجود «بلانکیت»یا همان جوهر قند که برای سلامتی انسان ها بسیار مضر است در برخی از بنات های موجود در بازار مشهد تایید می کند.

وی اظهار داشت: در همین راستا ضروری است تا زائران از خرید نبات فله ای برای استفاده خود یا به عنوان سوغات به طور جدی خود داری کنند.

وی با اشاره به اینکه نحوه توزیع نبات در بازار های مشهد خصوصا در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت فله با تخلف همراه بوده است ادامه داد: با توجه به اینکه نبات کالایی سلامت محور است حتی میزان تخلف پایین هم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین مشکلی که در این بخش وجود دارد فله فروشی بوده و بیشترین میزان تقلبات کشف شده نیز در نبات‌هایی است که به صورت فله عرضه می‌شوند چراکه همین که محصول به صورت فله عرضه می‌شود فرد را تحریک می‌کند تا در آن تقلب صورت دهد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در مرحله دوم طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود یکی از کالاهای بسیار مهم نبات است به ویژه واحدهای اطراف حرم مطهر رضوی با توجه به تراکم جمعیت زائر در این بخش با جدیت بیشتری نظارت می‌شوند.
باخرد تصریح کرد: «در این حوزه به مردم پیشنهاد می‌شود که از نبات‌های بسته بندی شده استفاده داشته باشند چراکه شرکت‌های معتبر خراسان‌رضوی مبادرت به تولید این محصول دارند و شاخص‌های مرغوبیت آنها تأیید شده البته ممکن است این محصولات قدری گران‌تر از محصولات مشابه باشند اما سلامت آنها تأیید شده است.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.